آغاز طرح سنجش سلامت دانش آموزان مهاجر در ولایت اصفهان

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 8073

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، مسئول روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ولایت اصفهان ایران گفت: این سنجش به منظور ثبت نام در مدارس، در مراکز بهداشتی درمانی منتخب شهرستان‌های اصفهان، برخوار، تیران و کرون، خمینی شهر، شهرضا، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نجف آباد و شاهین شهر و میمه انجام می‌شود.

«جعفر ایل بگ» با بیان اینکه سنجش این دانش آموزان از ۱۴ اسد/مرداد امسال آغاز شده است، افزود: همه دانش آموزان افغانستانی با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌های مذکور می‌توانند خدمات سنجش سلامت و ایمنی سلامت را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کار معاینه پزشکی و سنجش سلامت کودکان و نوجوانان تبعه افغانستان پیش از این نیز در ولایت اصفهان انجام می‌شد، تصریح کرد: امسال با اعلام آمادگی آموزش و پرورش ایران برای پذیرش و ثبت نام همه دانش آموزان افغانستانی حتی بدون مجوز اقامت، این افراد برای ورود به مدرسه نیاز به کارت سلامت دارند.

وی با بیان اینکه خدمات سلامت و بهداشت در کشور ایران برای همه مردم ارائه می‌شود، اظهار کرد: مرکز بهداشت استان اصفهان برای واکسیناسیون اتباع افغانستان نیز آمادگی کامل دارد.

به گفته این مقام ایرانی، مهاجرین افغانستانی ساکن در استان اصفهان طی سال‌های گذشته همواره از برنامه‌های بهداشت و سلامت برای اعضای خانواده خود بویژه کودکان بخوبی استقبال کرده اند.

فهرست مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت جهت ارائه خدمت در مرکز بهداشت شماره یک استان اصفهان شامل زینبیه، دارک، حضرت علی(ع)، خوراسگان، دوطفلان، سودان، برآن شمالی، ابن سینا، نواب، پزوه، گورت، سگزی و دستجا است.

همچنین مراکز بهداشتی درمانی زیر پوشش مرکز بهداشت شماره ۲ استان اصفهان برای سنجش سلامت دانش‌آموزان تبعه افغانستان شامل بهارستان، مارچین، رهنان، حضرت سجاد(ع)، خانه اصفهان، عاشق آباد، اشکاوند، دشتی، زیار، برآن جنوبی، محمدآباد، نصرآباد، نیک آباد، جرقویه سفلی، حسن آباد، دستجرد، رامشه و جرقویه علیا است.

پیش از این مسئول امور تحصیلی اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرده بود: دانش آموزان مهاجر فاقد مدرک اقامتی نیز در مدارس اصفهان ثبت نام می‌شوند.

علی فاتحی گفت: دانش آموزان افغانستانی پس از شناسایی و صدور معرفی نامه، برای تأیید سلامت به مراکز بهداشتی ارجاع داده می‌شوند و در صورت تایید این مراکز، به مدارس معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: آن دسته از دانش آموزانی که پیش از این در مدارس خودگردان تحصیل کرده‌اند، یا در منازل تحت آموزش قرار گرفته‌اند، می‌توانند در آزمون‌های تعیین سطح شرکت کنند و بر اساس توانایی خود در مقطع مناسب ادامه تحصیل دهند.

فاتحی بااشاره به آمادگی مدارس برای پذیرش این دانش آموزان تصریح کرد: ورود دانش آموزان مهاجر در اصفهان موضوع جدیدی نیست و اداره کل آموزش و پرورش استان تاکنون مشکلی برای پذیرش این دانش‌آموزان نداشته است.

کشور ایران همواره پذیرای تعداد زیادی از مهاجران و آسیب دیدگان جنگ و آوارگان بوده و با توجه به ارزش‌های اسلامی و انسانی تاکنون منابع قابل توجهی را بابت خدمات دهی اولیه و ضروری به مهاجران خارجی اختصاص داده و خود را مکلف به خدمات رسانی مطلوب به آنها می‌داند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟