آغاز سفر دو روزه پوتین به چین

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9055
پوتین

رئیس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) به منظور شرکت در مراسم هفتادمین سالروز پایان جنگ جهانی دوم و پیروزی متفقین بر ژاپن به چین می‌رود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ایسنا، خبرگزاری ایتارتاس در گزارشی نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان سفر دو روزه‌اش که به دعوت شی جینپینگ، همتای چینی‌اش صورت گرفته با شرکای چینی و رهبران دیگر کشورهای جهان نشست‌های دو جانبه‌ای را برگزار خواهد کرد.

یوری یوشاکف، مشاور ارشد پوتین در امور سیاست خارجی به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری روسیه امروز نخستین نشست خود را با لی کچیانگ، نخست وزیر چین برگزار خواهد کرد. آنها به طور خاص بر مسائل همکاری تجاری و اقتصادی تمرکز خواهند کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود پوتین و لی کچیانگ درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی کنونی و دورنماهای تعمیق همکاری‌ها در حوزه سازمان‌ ملل، گروه 20، همکاری اقتصادی آسیا پاسفیک و دیگر سازمان‌های بین‌المللی تبادل نظر کنند.

این دو مقام همچنین درباره برنامه‌های متصل کردن مسیر تجارت شرق به غرب پکن موسوم به “جاده ابریشم” و اتحادیه اقتصاد اوراسیا تحت رهبری مسکو مذاکره خواهند کرد.

برنامه شلوغ پوتین همچنین شامل دیدار با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، چومالی سایاسون، رئیس جمهوری لائوس و میلوس زمان، رئیس جمهوری چک است که قرار است فردا (پنج شنبه) صورت گیرد.

یوری یوشاکف گفت: پوتین و مادورو درباره گام‌های عملی همکاری بیشتر در حوزه تجارت و اقتصاد مذاکره خواهند کرد. توجه ویژه به اقدامات مشترک احتمالی در خصوص تثبیت بهای نفت در بازار جهانی به ویژه با همکاری روسیه و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اپک) معطوف خواهد بود.

وی افزود: پوتین در مذاکره با رئیس جمهوری لائوس بر جنبه‌های کلیدی روابط دوستانه میان این دو کشور و توسعه همکاری‌های استراتژیک در منطقه آسیا پاسفیک متمرکز خواهد بود. روسیه و لائوس در حال انجام چندین پروژه سرمایه‌گذاری مشترک هستند.

دیدار پوتین با میلوس زمان نیز بر همکاری میان مسکو و پراگ در زمینه‌های تجارت و اقتصاد، سرمایه‌گذاری، انرژی و فرهنگ متمرکز خواهد بود.

یوشکاف اشاره کرد، نشست‌های دو جانبه پس از رژه نظامی و مهمانی رسمی که به میزبانی شی جینپینگ برگزار می‌شود، صورت خواهند گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟