آغاز دور دوم مذاکرات ایران و کی‌یف درباره سانحه هواپیما اوکراینی

  • انتشار: ۲۸ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 95822

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یِوینی ینین، معاون وزیر خارجه اوکراین، امروز دوشنبه گفت هیاتی از کی یف برای مذاکره برای تعیین شرایطی که منجر به سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی بین المللی اوکراین شد به تهران سفر کرده است.

معاون وزیر امور خارجه در ویدئویی که در صفحه فیس بوک وزارت امور خارجه اوکراین منتشر شد گفت: هیئت اوکراین وارد ایران شده است. ما در حال مذاکره در مورد هواپیمای اوکراینی هستیم که در ژانویه سرنگون شد.

ینین گفت که سه تیم از مذاکره کنندگان برای مشخص کردن شرایطی که منجر به سرنگونی جت بلافاصله پس از پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران شد، گفتگو می‌کنند.

وی اظهار کرد: رسیدن به عدالت برای جامعه ما در اولویت است و صرف نظر از واقعیت تلخ، عقب نخواهیم نشست.

در ۸ ژانویه، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-از شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین بلافاصله پس از پرواز از تهران سقوط کرد و منجر به کشته شدن همه ۱۷۶ سرنشین آن شد. سه روز بعد، نیروی هوایی ایران مسئولیت سرنگونی آن را به دلیل خطای انسانی بر عهده گرفت.

جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده در ماه جولای برای رمزگشایی به فرانسه ارسال شد. در آن زمان، عباس موسوی، سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران گفت که تهران آماده پرداخت غرامت برای این حادثه است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟