آغاز بزرگترین انتخابات یکروزه جهان در اندونزی

  • انتشار: ۲۸ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 57888
انتخابات اندونزی

بزرگترین انتخابات یک روزه جهان امروز (چهارشنبه) و با گشایش حوزه‌های رای گیری در اندونزی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، این رای گیری با گشایش حوزه‌های رای گیری در شرق اندونزی در حالی آغاز شده که کمپین شش ماهه‌ای برای انتخاب رئیس جمهوری جدید و اعضای پارلمان اندونزی برگزار شده بود.

این انتخابات بزرگترین روند رای گیری یک روزه در جهان محسوب می‌شود.

ده‌ها میلیون اندونزیایی امروز چهارشنبه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری به پای صندوق‌های رای رفتند. در جریان کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری، رهبر کنونی میانه‌رو مقابل یک ژنرال سابق ناسیونالیست افراطی قرار گرفت که لفاظی‌هایش نگرانی‌هایی را درباره ایجاد دودستگی و تفرقه در این کشور به وجود آورده است.  

اولین آراء در ولایات شرقی اندونزی ساعت هفت صبح به وقت محلی به صندوق انداخته شد و شعب اخذ رای در مناطق مرکز همانند بالی و سپس جاکارتا، پایتخت اندونزی و ولایات غربی یک ساعت بعد از آن آغاز شد. اندونزی، مجموعه‌ای از ۱۷ هزار جزیره و صدها گروه قومی، سه منطقه زمانی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حدود ۱۹۳ میلیون تن واجد شرایط رای دادن هستند و قرار است رهبر پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان و سومین دموکراسی بزرگ پس از هند را انتخاب کنند. بیش از ۸۰۰ هزار شعبه اخذ رای و ۱۷ میلیون ناظر انتخابی ایجاد شده‌اند.

رقابت ریاست جمهوری اندونزی، انتخاب میان پنج سال دیگر رهبری جوکو ویدودو، اولین رئیس‌جمهوری که خارج از دایره جامعه دست‌اندرکاران همیشگی قدرت هستند و انتخاب پرابوو سوبیانتو است که در زمان دیکتاتوری سوهارتو جزو نیروهای ویژه بود.  

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟