راه حل چالش های کشور، وابسته به حضور جوانان در بدنه حکومت است

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14694

محور دیدار محمد عارف حیدری موسس دانشگاه ابوریحان و فعال فرهنگی و سیاسی کشور با محمد حنیف اتمر مشاور ارشد شورای امنیت ملی را موضوعاتی چون مشکلات جوانان، حضور جوانان در بدنه حکومت و برگزاری انتخابات پارلمانی تشکیل می داد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رشد؛ محمد عارف حیدری موسس دانشگاه ابوریحان و فعال فرهنگی و سیاسی کشور، امروز در دیدار با محمد حنیف اتمر مشاور ارشد شورای امنیت ملی، پیرامون اوضاع جاری در کشور گفتگو کرد.

موسس دانشگاه ابوریحان در دیدار با مشاور ارشد شورای امنیت کشور گفت: در این اواخر قشر تحصیل کرده کشور با چالش های فراوانی روبرو هستند و حکومت باید در این راستا توجه جدی نماید.

آقای حیدری خاطر نشان ساخت: حکومت باید با درنظرداشت نیازهای جامعه، از جوانان فعال و تحصیل کرده، در راستای رشد و شگوفایی کشور استفاده نماید.

موسس دانشگاه ابوریحان تاکید کرد که راه حل چالش های امروز افغانستان، وابسته به حضور جوانان در عرصه های مختلف کاری در بدنه دولت است.

آقای حیدری افزود: دولت باید زمینه اشتغال را برای جوانان که با لباس علم روز آراسته است آماده نماید.

انتخابات شورای ملی و شورای های ولسوالی کشور از دیگر موضوعاتی بود که آقای حیدری پیرامون آن با محمد حنیف اتمر مشاور ارشد شورای امنیت ملی صحبت کرد.

موسس دانشگاه ابوریحان افزود: سران حکومت باید مطابق متن توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی که اصلاح نظام انتخاباتی و برگزاری انتخابات شفاف از ماده های اصلی این توافقنامه می باشد توجه کرده و عمل نماید.

آقای حیدری همچنان تاکید کرد که برگزاری انتخابات بدون اصلاح نظام انتخاباتی، پایه های نوپای دموکراسی و مردم سالاری در افغانستان را متزلزل خواهد کرد که این به نفع مردم افغانستان تمام نخواهد شد.

محمد حنیف اتمر مشاور ارشد شورای امنیت ملی نیز از بیانات سازنده و راه گشای آقای حیدری سپاس گزاری کرد و وعده سپرد که حکومت از راهکار سازنده ایشان استفاده خواهد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟