آصف: برای برقراری صلح در افغانستان باید راه حل منطقه ای ارائه شود

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 30477

خواجه محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با مقامات آمریکایی تاکید کرد برای برقراری صلح در افغانستان باید راه حل منطقه ای جستجو شود و بحران افغانستان از طریق نظامی قابل حل نیست.

خواجه محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان در نشست مشترک خبری با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود در آنکارا، اظهار داشت: “از صمیم قلب بر این باوریم که برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان باید خود این کشور قدرتمندانه اقدام به ایجاد آن کند و رهبری طرح صلح را در دست گیرد”.

آصف با بیان اینکه طی سفر رسمی خود به ترکیه تحولات منطقه ای و به ویژه طرح جدید آمریکا در مورد جنوب آسیا و افغانستان را مورد بحث قرار داده‌اند، گفت: “از صمیم قلب بر این باوریم که برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان باید خود این کشور قدرتمندانه اقدام به ایجاد آن کند و رهبری طرح صلح را در دست گیرد”.

وی با تاکید بر این نکته که باید برای برقراری صلح پایدار در افغانستان راه‌حلی منطقه‌ای ارائه شود، ادامه داد: از معرفی پاکستان به عنوان مسبب ناکامی های دیگران واقعا تاسف آور است. راه‌حل پایدار در افغانستان نه با روش نظامی بلکه با راه‌حل‌های سیاسی ممکن است. در این راستا از اقدامات ترکیه برای میانجیگری بین پاکستان و افغانستان قدردانی می کنیم.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟