آشکار شدن دروغ های پنتاگون

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 40045

رسانه های ایالات گزارش داده اند که، پنتاگون برای نجات خود به دروغ پردازی درباره سیستم مدافعه هوایی روسیه می پردازد.

به گزارش اطلس به نقل از «نشنل اینترست»، کارمندان پنتاگون عمدا درباره سیستم های دافع هوای روسیه «بد» می گویند تا مانع از خرید سیستم«اس —400» روسیه توسط ترکیه شوند.
نشریه نامبرده، سخنان کارمندان آمریکایی را آورده است که تأیید می کنند سیستم های دفاع هوایی سوریه، ساخت روسیه گویا نتوانستند حتی یکی از راکت های امریکا و متحدان آن کشور را در زمان حملات راکتی 14 اپریل به سوریه دفع کنند. علاوه برآن، کارمندان وزارت دفاع امریکا به این نکته اشاره کردند که روسیه از سیستم مدافعه هوایی خود در زمان ضربات راکتی امریکا و متحدانش به سوریه استفاده نکرد.
اما به نوشته نشریه نامبرده، بیانیه پنتاگون درباره «عدم کارایی» اس —300 و اس-400 روسیه در تضاد با هزینه های چند میلیاردی امریکا برای ساخت تخنیک استلس جهت دورماندن از «دید» سیستم های دافع هوایی روسیه است و می تواند فقط برای قانع کردن ترکیه یکی از اعضای ناتو صادر شده باشد تا آن کشور از خرید اس-400 روسیه خودداری ورزد.
کارشناسان معتقدند در نشست آتی وزارت دفاع امریکا دوباره درباره خطرات سیستم های دفاع هوایی روسیه، اس-300 و اس-400 تعریف خواهد شد تا توجیهی باشد برای برنامه و بودجه خود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟