آزمون سخت برای جانشین امرخیل در کمیسیون انتخابات!

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 19000

امرخیل و گوسفندان چاق و لاغر را همه بیاد دارند، امرخیل در مقام رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات درسال 2014، یکی از جنجالی ترین چهره های کمیسیون انتخابات گذشته به شمار می آید. منتقدین انتخابات گذشته ریاست جمهوری، بسیار از جنجالهای انتخابات و به بن بست رسیدن نتیجه این انتخابات را به امرخیل با کنایه های گوسفندهای چاق و لاغر و ضعف رهبری آقای نورستانی به عنوان رییس کمیسیون مذکور نسبت می دهند

به هرحال نتیجه انتخابات گذشته ریاست جمهوری، چیزی جز “جنجالهای سیاسی”، “هدر رفتن هزینه های انتخابات” ، “نادیده گرفتن سرمایه حضور مردم” ، “کنار گذاشتن رای مردم”، بوجود آمدن “بدعت بنام توافق سیاسی” به جای قانون اساسی و در نهایت بحران امنیت، بیکاری و مهاجرت بسیار از جوانان و گروه عظیمی از مردم را در پی داشت.

بنابراین توضیح، مقام ریاست دبیر کمیسیون انتخابات، یکی از پست های کلیدی، مهم  و بسیار موثر در برگزاری یک انتخابات سالم است، به دلیل همین اهمیت حکومت وحدت ملی، آزمون سختی را برای نامزدان این مقام برگزار نمودن، این آزمون به صورت مصاحبه شفاهی و حضوری توسط سه مقام اول حکومت؛ یعنی رییس جمهور اشرف غنی، عبدلله عبدلله رییس اجرایی و آقای دانش معاون ریس جمهور  بر گزار گردید.

در نهایت طبق خبرنامه دفتر ریاست جمهوری،  آقای وریماچ از میان هشت نفر نامزد این مقام به عنوان رییس دبیر (دارالانشاء) کمیسیون انتخابات برگزیده شده است، آقای وریماچ در انتخابات گذشته نیز در دفتر یوسف نورستانی، رئیس پیشین کمیسیون انتخابات کار کرده است و از لحاظ قومیت نورستانی و تحصیل کرده هند است.

اینک آقای وریماچ نورستانی به عنوان جانشین بدنام ترین شخص کمیسیون انتخابات آزمون سختی را در پیش رو دارد،عملکرد و نقش او اهمیت ویژه برای کسب اعتبار نهاد انتخابات در افغانستان و جلب اعتماد مردم و رای‌دهندگان  دارد.

اینکه او در این امر چقدر موفق خواهد شد؟ گذر زمان پاسخ خواهد داد.

نعیم شریفی خرد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟