آزمایش موشک بالستیک کوریای شمالی با شکست روبرو شد

  • انتشار: ۲۷ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 20974

خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی گزارش داد که کوریای شمالی قصد داشته یک موشک بالستیک از سواحل شرقی خود شلیک کند که به نظر می‌رسد با شکست مواجه شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی با تایید این خبر گفته است نوع موشک هنوز ناشناخته است.

فرماندهی نیروهای آمریکا مستقر در اقیانوسیه نیز با تایید این آزمایش گفته است که موشک در آغاز شلیک منفجر شده است و نوع موشک در دست ارزیابی است.

کوریای شمالی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

طی رزوهای گذشته به دنبال هشدارهای آمریکا درباره آزمایشهای موشکی و هسته ای کوریای شمالی تنش در شبه جزیره کوریا افزایش یافته است.

مقامات آمریکایی از احتمال حمله فوری و آنی به کوریای شمالی در صورت مبادرت به انجام آزمایش موشک دوربرد کرده بودند.

روز شنبه ارتش کوریای شمالی در سالروز تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار این کشور از دستاوردهای نظامی خود از جمله یک نوع پیشرفته موشک دوربرد رونمایی کرد.

مقامات آمریکا به شبکه ان بی سی گفته بودند که گزینه هدف قرار دادن موشکهای کوریای شمالی در هوا نیز از گزینه های موجود و در دست بررسی است.

در مقابل کوریای شمالی نیز هشدار داده است که هرگونه اقدام تحریک آمیز آمریکا منجر به جنگی تمام عیار در شبه جزیره کوریا خواهد شد.

وزرای خارحه چین و روسیه روز شنبه در یک تماس تلفنی در ارتباط با تنش ها در شبه جزیره کوریا خواستار خویشتن داری شده بودند. پکن و مسکو تاکید کردند که بروز هرگونه جنگ در این منطقه به ضرر همه طرفها تمام خواهد شد.

روز جمعه یک مقام چینی به خبرگزاری فرانسه گفته بود که در هر لحظه، امکان بروز جنگ بین آمریکا و کوریای شمالی وجود دارد.

وزیر خارجه چین که کشورش از یک سو به طور سنتی متحد کوریای شمالی بوده است و از سوی دیگر تحت فشارهای آمریکا برای اعمال فشار به کوریای شمالی بوده است، افزود: «ممانعت از جنگ و هرج و مرج در شبه جزیره کوریا، جزو منافع مشترک(دو کشور) است».

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟