آزادسازی «الرمادی»؛ کند ولی موفقیت آمیز

  • انتشار: ۶ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 11900

ارتش عراق موفق شده است با فراری دادن تروریست‌های داعش تا قلب شهر الرمادی پیشروی کند. عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق، با توجه به تله‌های انفجاری تروریست‌ها به کندی پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری اطلس، بی بی سی نوشته است: نیروهای عراقی می‌گویند در نبرد با شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی [ تروریست‌های داعش] در رمادی در حال پیشروی به سوی قلب این شهر هستند و تلاش می‌کنند آخرین منطقه آن را که هنوز در اختیار داعش است پس بگیرند.

این عملیات که از روز سه ‌شنبه گذشته (۱۵ دسامبر) آغاز شده، در روزهای اخیر با مقاومت شدید نیروهای باقی‌مانده داعش و تله‌های انفجاری این گروه به کندی پیش می‌رود. عملیات انتحاری و تک‌تیراندازهای داعش هم از دیگر موانع پیشروی نیروهای دولتی عراق است.

سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی ارتش، امروز شنبه ۲۶ دسامبر اعلام کرد که نیروهای عراقی به چندصد متری ساختمان‌های دولتی در مرکز شهر رمادی رسیده‌اند.

به گفته آقای رسول پرهیز از تلفات غیرنظامی اولویت نیروهای عراقی است و ارتش نگران آن است که داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

شهر رمادی در ۱۲۰ کیلومتری غرب بغداد، مرکز استان انبار عراق است که در اواسط بهار به دست نیروهای داعش افتاد.

به گزارش بی بی سی، پس گرفتن این شهر می‌تواند یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های نیروهای دولتی عراق در برابر داعش محسوب شود که از تابستان سال گذشته تا کنون حدود یک سوم از خاک این کشور را اشغال کرده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟