آرای مناطق ناامن افغانستان بیش از مناطق امن است!

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 69782

آمار های کمیسیون انتخابات نشان می دهد که در مناطق ناامن کشور، آرای بیشتری نسبت به مناطق امن به صندوق ریخته شده است.

بر اساس این تحقیق، در ولسوالی «چرخ» ولایت لوگر که از مناطق به شدت ناامن این ولایت است ۷۰۷۶ رای در صندوق ها ریخته شده، همچنین ولسوالی ناامن «محمد آغه» این ولایت نیز ۶۵۴۰ رای در انتخابات ریاست جمهوری دارد در حالی که از ولسوالی امن «خوشی» ولایت لوگر هنوز حتی یک رای وارد سیستم کمیسیون انتخابات نشده است.

در ولسوالی «موسی خیل» نیز که ناامن ترین ولسوالی ولایت خوست است ۱۳۸۳۶ رای استفاده شده اما در ولسوالی «صبری» که امن ترین ولسوالی خوست است ۶۹۱۵ رای به صندوق ها ریخته شده است.

همچنین در ولسوالی به شدت ناامن «زرمت» ولایت پکتیا ۲۴۳۱۹ رای به صندق‌ها ریخته شده اما در ولسوالی امن «شواک» این ولایت فقط ۴۱۸ رای استفاده شده است.

آمارهای کمیسیون مستقل انتخابات حاکی از آن است که تعداد رای دهندگان در برخی دیگر از ولسوالی‌های ناامن ولایت هایی مانند لوگر، پکتیا، پکتیکا و خوست بیش از ولسوالی‌های امن این ولایت ها بوده است.

این درحالی است که پیش از این برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مدعی تقلب های گسترده در این انتخابات شده بودند.

به نوشته باشگاه خبرنگاران؛ گلبدین حکمتیار، یکی از نامزد ریاست جمهوری روز گذشته از تلقب گسترده در ولسوالی‌های ناامن ولایات حوزه جنوب شرق و شرق افغانستان خبر داد و گفت: «دو سوم رای تیم دولتی، جعلی، تقلبی و خیالی است.»

حکمتیار اظهار داشت: در ولسوالی «روحانی بابای» پکتیا که کاملا در دست طالبان است، 9999 رای ریخته شده که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟