آخرین نفس های داعش در موصل عراق

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 23290

نیروهای عراقی عملیات بازپسگیری منطقه «العدنانیه» شهر موصل از داعش را آغاز کردند. این آخرین منطقه تحت محاصره نیروهای داعش در غرب این شهر است.

پیش‌تر نیروهای بسیج مردمی کنترول جاده میان العدنانیه و البعاج را در اختیار گرفته بودند.

عملیات نظامی برای بیرون راندن نیروهای داعش از این شهر از اکتوبر سال گذشته میلادی آغاز شده و مقامات نظامی عراق می گویند تا که تا کنون موفق شده اند ۹۰ درصد از شهر را آزاد کنند. با این وجود هنوز بخش هایی در غرب موصل در اختیار گروه داعش است و نبرد برای آزادی کامل شهر با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف ادامه دارد.

مناطق تحت اشغال داعش در بخش قدیمی شهر است و به دلیل خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ، تراکم بالای جمعیت غیرنظامی و نیز وجود موترهای بمب‌گذاری شده متعدد پیش‌روی نیروهای عراقی در این بخش با کندی روبرو شده است.

بر اساس گزارش ها، نیروهای پولیس فدرال عراق به محله الزنجیلی و نیروهای مبارزه با تروریسم این کشور نیز به محله الصحة الأولی یورش بردند.

عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در عراق، از 26 میزان 1395 و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پولیس عراق و با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کُرد آغاز شد و نیروهای عراقی بعد از حدود 100 روز شرق موصل را به‌طور کامل آزاد کردند.

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از یک حوت 1395 شروع کردند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟