آب قلم را در سبد غذای خانواده بگذاریم!

  • انتشار: ۲۲ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 97497

بدون شک اگر خانم ها متوجه شوند که با آب قلم گاو و گوساله می توانند پوست خود را شاداب و جوان نگه دارند در گنجاندن این غذا در سبد غذایی خود یک لحظه هم درنگ نمی کنند.

خواص آب قلم

براساس گفته های محققان انگلیسی آب قلم گاو و گوساله با خواص بی نظیری که دارد می تواند درد مفاصل را تسکین دهد، اعضای بدن به ویژه عملکرد مغز و دستگاه گوارش را تقویت کند و به هزاران راه و روش سلامت شما را بهبود ببخشد.

با ما همراه باشید تا فواید آب قلم گاو و گوساله را بشناسید:

بهبود سیستم ایمنی بدن

آب قلم با دارا بودن موادی چون «سدیم به میزان ۶۵ میلی گرم، چربی کامل ۲۵ گرم، چربی اشباع شده ۱۰ گرم، کربوهیدرات ۰ گرم، فیبر رژیمی ۰ گرم، چربی اشباع نشده ۰ گرم، قند ۰ گرم، ترنس ۰ گرم، پروتئین ۲۰ گرم، کلسترول ۷۵ میلی گرم، کلسیم ۲ درصد، آهن ۱۰ درصد، ویتامین آ ۰ درصد»

ضمن اینکه کالری خوبی به شما می دهد می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

آمینو اسیدهای موجود در قلم و آب قلم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن انسان و حیوانات می شود.

آرژنین، کلوتامین و سیستنین از جمله آمینو اسیدهایی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن ربط دارند.

آب قلم همچنین می تواند سرماخوردگی و برونشیت را درمان نماید. قلم و آب قلم از طریق باز کردن مجاری تنفسی و کمک به هضم غذا می کند.

به ویژه در زمستان که بیشتر به آنفولانزا متبلا می شویم خوردن آب قلم و قلم گاو وگوسفند و همین طور سوپ مرغ می تواند راهگشا باشد.

براساس مطالعات انجام شده سوپ مرغ حاوری نوعی اسید آمینه است که از نظر شیمیایی مانند داروی برونشیت عمل می نماید.

استحکام استخوان ها و دندان ها با آب قلم

از دیگر فواید قلم و آب قلم کمک به استحکام استخوان ها و دندان ها می باشد.

وجود آمینو اسید هایی چون سیستمین، هیستیدین و گلایسین علاوه بر کاهش التهاب می تواند استخوان ها و دندان ها را نیز استحکام بخشد.

همین طور وجود ال-گلوتامین در آب قلم التهاب روده را کاهش می دهد. همان طور که می دانید فرایند تشکیل استخوان به مقدار مواد ضروری لازم برای استخوان سازی بستگی دارد، هرچه مواد ضروری بیشتر فراهم باشد استخوان سازی بهتر شکل می گیرد.

اب قلم و فواید آن

کلسیم، پروتئین، منزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، آهن، بور، ویتامین سی، ویتامین آ و ویتامین ک در این راستا بسیار مهم هستند و قلم گاو گوساله چون سرشار از این مواد هستند می توانند استخوان ها را محکم کنند. این مواد همچنین حاوی مقدار کافی ویتامین بی می باشند.

آب قلم و جوان نگه داشتن پوست

با بالا رفتن سن یا کار در شرایط آب وهوایی نامناسب آب پوست بدن به تدریج کم شده پوست خشک و ترک خورده می شود.

مطالعات پزشکی اما نشان داده است آب قلم و قلم به دلیل اضافه کردن الکترولیت ها یا همان مواد معدنی و کربوهیدرات ها به رژیم غذایی می توان به آب رسانی به پوست مفید عمل کرده سبب شادابی و طراوت پوست گردد.

قلم و آب قلم اگر با سوپ سبزیجات درست شود خاصیت بهتری پیدا می کند. همین طور مطالعات انجام شده روی افراد چاق نشان داد که مقدار زیادی باکتری نوع فیرمیکوتس در بخش های گوارشی آنها وجود دارد و وجود نوع دیگری از باکتری به نام باکتریودتس در این بخش ها بسیار کم است.

زمانیکه مقدار میزان فیرمیکوتس در مقایسه با باکتریودتس در دستگاه گوارشی بالا باشد کالری بیشتری از غذا استخراج شده فرد چاق می شود.

وجود ماده ای به نام ال-گلوتومین در قلم و آب قلم اما سبب کاهش فیرمیکوتس در روده شده به کاهش وزن افراد کمک می کند.

همچنین برای کاهش وزن سعی کنید  قبل از غذا سوپ مصرف کنید چون مقدار مصرف کالری در غذای بعدی را کاهش می دهد.

ساخت و پرورش ماهیچه با آب قلم

در کنار فواید متعدد قلم و آب قلم که در بالا ذکر شد باید به نقش مثبت این ماده غذایی در ساخت و پرورش ماهیچه ها نیز اشاره کرد.

سنتز پروتئین عضلانی توسط آمینو اسیدهای موجود در قلم و آب قلم تحریک می شود و به ماهیچه سازی می پردازد.

سنتز پروتئین ماهیچه ای برای رشد همیشگی، تعمیر و نگهداری توده های عضلانی امری ضروری ست.

اسید آمینو های موجود در قلم و آب قلم علاوه بر کاهش التهاب به ساخت و نگهداری ماهیچه ها نیز کمک می کند.

براساس یک مطالعه دیگر مصرف قلم و آب قلم ظرفیت ورزش را در افراد بالا می برد.

وجود مایعات به همراه کربوهیدرات و الکترولیت ها موجود در قلم و آب قلم در صورتیکه با سبزیجات همراه شود آب لازم برای بدن حین ورزش را تامین کرده توان ورزش کردن را بالا می برد.  

فوائد آب قلم

با آب قلم خوش خو شوید

در مورد تاثیر قلم و آب قلم بر روی خلق و خوی انسان شاید کمتر شنیده باشید. نوع خلق و خو ارتباط مستقیم با فعالیت باکتری های شکمی شما دارد.

باکتری های شکمی روی مغز شما تاثیر گذاشته و نوع خلق و خوی شما را تغییر می دهد. به گفته عصب شناسان این تاثیر همیشگی ست.

نوع قرار گرفتن باکتری های شکمی که میکروبیوم نام دارد از کودکی تا بزرگسالی بر حافظه، توانایی یادگیری و چگونگی مقابله با استرس تاثیر می گذارد.

این باکتری ها وقتی شکم سالم باشد سیگنال شادی را به مغز ارسال می کنند اما زمانیکه شکم مشکلی داشته باشد این باکتری ها پیام های اضطراب گونه به مغز ارسال می کنند.

به هر صورت نحوه تاثیر باکتری های شکمی روی نوع خلق و خوی انسان هنوز هم موضوع تحقیقات بیشتر می باشد.

وجود اسیدهای آمینه سرشار از ژلاتین مانند کلایسین، آلانین، پرولین و هیدروکسین پرولین در قلم و آب قلم می تواند به بهبود خلق و خوی انسان کمک نماید.

برخی دیگر از خواص آب قلم

از دیگر خواص آب قلم می توان به «محکم کردن ناخن ها، به تاخیر  انداختن پیری، تسکین در مفاصل، محافظت از سلول ها، کمک به تنظیم انسولین و کاهش قند خون، ضد توموز بودن، تنظیم قاعدگی، بواسیر و خونریزی مثانه» اشاره کرد.

اکنون که با فواید قلم و آب قلم آشنا شدید بدون شک این ماده را در رژیم غذایی خود می گنجانید تا هم جوان بمایند و هم خوش اخلاق باشید!