آبی بدهید که آلوده به مدفوع نباشد!

  • انتشار: ۱۹ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیدیدگاه
  • شناسه مطلب: 31765

دیروز اداره احصائیه مرکزی کشور اعلام کرد که 64 درصد آب آشامیدنی ده ولایت افغانستان آلوده به مدفوع است!

باز هم همین دیروز بود که منشی مجلس سنا به وزیر مالیه «بی‌ناموس» گفت و رییس مجلس سنا هم او را به خاطر این بی‌تربیتی غیرقابل بخشایش، به دادن یک مهمانی اشرافی به اعضای مجلس بزرگان محکوم کرد!

نتیجه این که وقتی آبی که می‌نوشیم، آن است و منشی مجلس سنای مان این، باید کمی تکان بخوریم و خود را در برابر این سؤال بزرگ قرار دهیم که به راستی ما کی هستیم و کجاییم؟

این سؤال از این جهت مهم است که بین بی‌ناموس گفتن منشی مجلس سنا به وزیر مالیه، با نوشیدن آبی که 64 درصد آلوده به مدفوع است، باید رابطه‌ای وجود داشته باشد!

این البته تنها یک مورد است، در حالی که شاید بتوان بین آلودگی آب آشامیدنی به مدفوع، و وضعیت روانی، رفتاری، تربیتی، اخلاقی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی مان، یک شبکه ارتباطی گسترده برقرار کرد و همه را حول محور «آلودگی آب آشامیدنی به مدفوع» بررسی نمود.

این شبکه ارتباطی آنقدر گسترده است که ما خجالت می‌کشیم به آن بپردازیم. ولی از ریاست محترم جمهوری کشورمان که احتمالا ایشان هم از این آب آلوده نوش جان فرموده‌اند، می‌خواهیم به این مردم نه نان بدهد و نه امنیت، فقط یک چیز بدهد: آبی که آلوده به مدفوع نیست!

اگر چنین شاهکاری از طرف ایشان صورت بگیرد، ما به «تاریخ پنج هزار ساله»مان می‌توانیم افتخار کنیم، وگرنه مردمی که آب آشامیدنی‌اش 64 درصد آلوده به مدفوع است، چه افتخاری دارد؟

زکریا راحل

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟