آبزرور: هزاران تن از مسلمانان روهنگیایی از ترس کشتار به بنگلادش فرار کردند

  • انتشار: ۱۲ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29869

روزنامه آبزرور در گزارشی از فرار هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش، از ترس کشتار گروهی به دست نیروهای امنیتی میانمار، خبر داد.

یعقوب جوده روز یکشنبه در گزارشی از مرز بین میانمار و بنگلادش در در روزنامه آبزرور نوشت: آوارگان روهینگیا از اقدام نیروهای امنیتی و بودائیان در آتش زدن روستاهایشان و کشتار مردم سخن می گویند.

18500 مسلمان روهینگیا از 25 اوت گذشته از خانه ی خود در ایالت راخین در میانمار به بنگلادش فرار کرده اند، اما آمارهای سازمان ملل حاکی است که آمار واقعی آنها نزدیک به 28 هزار نفر است.

اما در این میان، پرسونل بخش امداد رسانی بنگلادش می گویند که 70 هزار نفر یعنی 10 درصد کل شمار مسلمانان روهینگیا در طول کمترل از 24 ساعت از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.

این نویسنده به نقل از منابع سازمان ملل تصریح کرد: حدود 20 هزار نفر دیگر از این مسلمانان نیز بین مرز میانمار و بنگلادش سرگردان شده اند زیرا نیروهای مرزبانی از ورود آنها به بنگلادش جلوگیری می کنند.

یک سازمان حقوق بشری که کار مستند سازی موارد نقض حقوق بشر در راخین را برعهده دارد، می گوید: آوارگان روستای چوت بین در راخین از قطع سرهای مسلمانان توسط ارتش و ملی گرایان بودایی سخن گفته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟