۸۲ درصد از اوکراینی‌ها معتقدند روسیه را شکست خواهند داد

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 128453
اوکراین

این نظرسنجی توسط شرکت اوکراینی “گرادوس ریسرچ” و بین تاریخ ۲۸ فوریه تا اول مارس انجام شد. این نظرسنجی نشان داد که ۸۲ درصد از اوکراینی‌ها معتقدند می‌توانند حملات روسیه را دفع کنند، هشت درصد اعلام کردند که مطمئن نیستند بتوانند این کار را انجام دهند و ۱۰ درصد گفتند نظر دادن در این باره خیلی دشوار است.

این نظرسنجی نشان داد که ۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان قدرت اوکراین را به قدرت نیروهای مسلح اوکراینی نسبت می‌دهند و ۶۱ درصد گفتند که اصلی‌ترین عامل اتحاد و مقاومت جامعه اوکراینی است.

براساس این نظرسنجی، ۵۸ درصد دیگر گفتند که حمایت نظامی غرب یکی از عوامل کلیدی در این پیروزی است.

این نظرسنجی نشان داد، تنها یک درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که بهترین نتیجه مذاکرات شروط روسیه برای صلح بوده است.

در همین حال ۷۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند، انتظار دارند این جنگ اوکراین را قوی‌تر سازد.

در مورد احساس اوکراینی‌ها به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که حداقل تا اندازه‌ای از وی حمایت می‌کنند. زلنسکی که پیش از رسیدن به ریاست جمهوری یک کمدین شناخته شده بود، به شدت به خاطر رهبری‌اش در دوران این جنگ مورد تحسین و ستایش قرار گرفته است.

روسیه روز دوشنبه یک سری از شروط خود برای مذاکره با اوکراین به منظور پایان دادن به این درگیری را علنا منتشر کرد؛ شروطی که کی‌یف همه آنها را در نشست‌های قبلی با مسکو رد کرده بود.

در این نظرسنجی ۲۱۴۴ شرکت‌کننده بین ۱۸ تا ۶۰ سال که در شهرهای اوکراینی با جمعیت بالای ۵۰ هزار تن سکونت داشتند، شرکت کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟