۶۶۰ هزار دالر، ۲ خانه و پرواز مادام العمر رایگان، جایزه بانوی وزنه بردار فیلیپینی!

  • انتشار: ۶ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللگوناگون
  • شناسه مطلب: 117568

یک ورزشکار زن فیلیپینی موفق به کسب اولین مدال طلای فیلیپین در ادوار المپیک شد و به عنوان جایزه برای این دستاورد مهم، ۶۶۰ هزار دالر، ۲ خانه و حق پرواز رایگان مادام العمر دریافت کرد.

هیدیلین دیاز ۳۰ ساله، روز دوشنبه در دسته ۵۵ کیلوگرم موفق به مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی و ثبت رکورد جدید شد. حساب رسمی توئیتر المپیک در پیامی مختصر و مفید نوشت: «تاریخ سازی.» دیاز تاریخ سازی کرد و به تبع آن برنده جایزه‌ای قابل توجه شد.

طبق گزارش بلومبرگ، دولت فیلیپین به همراه صاحبان چند کسب و کار سودده به او مبلغ ۳۳ میلیون پزو معادل ۶۶۰ هزار دالر پرداخت خواهند کرد. طبق گفته‌ی این پایگاه خبری، کمیته ورزش فیلیپین به ورزشکارانی که مدال طلای المپیک را کسب کنند تضمین پرداخت ۱۰ میلیون پزو را می‌دهد که البته هیچگاه لااقل به طور کامل پرداخت نمی‌شده تا الآن که قضیه فرق کرده.

بنابر گزارش USA Today این ستاره‌ وزنه‌برداری فیلیپین که در المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال نقره را کسب کرده بود، به خاطر مقام اولش، یک دستگاه خانه در شهر تاگایتای فیلیپین دریافت خواهد کرد. همچنین شرکت Megaworld قول یک دستگاه آپارتمان واقع در برج در ایست‌وود را به این ورزشکار داده است.

علاوه بر این شرکت هواپیمایی AirAsia به او حق پرواز رایگان به طور مادام العمر را خواهد داد. این شرکت هواپیمایی به خاطر مدال نقره دیاز در دوره قبلی بازی‌ها به او ۵ سال سفر رایگان اهدا کرده بود. استیو دیلیسان، سخنگوی AirAsia طی یک کنفرانس خبری اظهار داشت: «ما می‌خواهیم که همه‌ی اهالی جنوب شرقی آسیا ایمان بیاورند که می‌توانند ناممکن را ممکن کنند. میان این همه چالش و مشکلات متعدد و تلاش برای بهبود این اوضاع، هیدیلین به ما یادآوری کرد که هرچقدر هم وزنه‌ای که حملش می‌کنیم سنگین باشد، با قوای درونی، استقامت و قلبی از طلا می‌توان بر مشکلات فائق آمد.»

نیازی نیست که دیاز نگران پرداخت مالیات این جوایز باشد. پایگاه Rappler.com به ما گفت قوانین مالیاتی این کشور تصریح می‌کند که جوایز رقابت‌های ورزشی بین‌المللی مشمول مالیات نمی‌شوند. دیاز همچنین به خاطر کسب اولین مدال طلای تاریخ این کشور در المپیک، از طرف هری روگ، سخنگوی رئیس جمهور رودریگو دوترته مورد تحسین و تمجید قرار گرفت. روگ در توئیتر نوشت: «تبریک فراوان هیدیلین. تمام ملت فیلیپین به تو افتخار می‌کند.»

منبع: روزیاتو

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟