۴۴ درصد نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شدند

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 113957

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرده است که از زمان تصمیم جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور برای خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، تاکنون بین ۳۰ تا ۴۴ درصد این نیروها به‌صورت «منظم و مسئولانه» از کشور خارج شده‌اند.

سنتکام در توئیتی همچنان نوشته است که تا کنون معادل ۳۰۰ محموله‌ هواپیمای سی۱۷ از افغانستان خارج شده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین گفته است که در این مدت شش مرکز رسما به وزارت دفاع ملی افغانستان تحویل داده شده و بیش از ۱۳۰۰۰ قطعه تجهیزات برای تخریب به نمایندگی لجستیکی دفاع فرستاده شده است.

سنتکام در ادامه گفته است که به دلایل امنیتی و عملیاتی، تنها یک «محدوده‌ی تقریبی» از درصدی روند خروج نظامیان را که تکمیل شده است، ارایه می‌کند. به‌گفته‌ی سنتکام، با ادامه‌ی خروج «مسئولانه و منظم»، دامنه‌ی حفظ امنیت افزایش می‌یابد.

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا در ۲۵ حمل سال جاری اعلام کرد که تمامی نیروهایش را تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی از افغانستان خارج می‌کند. تا قبل از اول می، که برنامه‌ی خروج آغاز شد، ۲۵۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان حضور داشتند.

نیروهای امریکایی قرار است تا چند روز آینده بزرگ‌ترین پایگاه نظامی‌ خود در بگرام ولایت پروان را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان واگذار کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟