۱۸ نفتکش در ۲ ماه آتش بس در بندر الحدیده یمن پهلو می‌گیرند

  • انتشار: ۱۴ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 129210

پس از اقدام سازمان ملل در اعلام آتش بس بشردوستانه و عملی و اجرایی شدن آن، تاسیسات نفتی در الحدیده امروز (یک‌شنبه) خود را برای ورود اولین کشتی نفتی و حامل سوخت که ائتلاف سعودی آن را آزاد کرده است، آماده می‌کند.

عدنان الجرموزی، مدیر شرکت نفت الحدیده در گفتگو با خبرنگار المسیره گفت: «ما در تاسیسات نفتی الحدیده آمادگی لازم را برای ورود این نفتکش‌ها فراهم می‌کنیم. منتظر رسیدن این کشتی‌های حامل سوخت هستیم البته این تاسیسات نفتی حیاتی چهار روز پیش به شدت بمباران و کاملا از خدمت رسانی خارج شد، اما به رغم آن ما تلاش‌های لازم را برای بازگرداندن فعالیت‌ها به این تاسیسات نفتی انجام می‌دهیم. ما واقعا مایوس شده بودیم، زیرا (متجاوزان) به هیچ یک از آتش بس‌های سابق پایبند نبودند، اما این بار امیدواریم که آن‌ها به این آتش بس و این توافقنامه پایبند باشند. البته آینده همه چیز را روشن خواهد.»

او گفت: «سه فروند از کشتی‌های حامل سوختی که توقیف شدند، حامل بنزین و یک فروند نیز حامل گازوئیل است. ان شاء الله این چهار کشتی در حال حاضر در مسیر رسیدن به بندر الحدیده هستند. روزانه ۶ میلیون لیتر بنزین و ۶ میلیون لیتر گازوئیل لازم است. اگر یک روز این مقدار سوخت نرسد روز بعد باید دو برابر حجم آن تحویل داده شود تا نیاز مردم را تامین کند.»

مردم یمن که با بحران سوخت ناشی از محاصره و جنگ مواجه هستند، به مقادیر زیادی از سوخت برای کاهش بحران انسانی موجود نیاز دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟