۱۲ هزار کیلومتر مربع از مناطق مختلف یمن در سال ۲۰۲۱ آزاد شد

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 125938

شبکه تلویزیونی المسیره در خبری فوری اعلام کرد سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانس خبری در صنعا به تشریح دستاوردهای نیروهای یمنی در قبال ائتلاف متجاوز پرداخت و گفت:

نیرو‌های مسلح یمن در سال گذشته میلادی با ۲۲۳ تلاش متجاوزان برای حمله مقابله و با یاری خدا ۱۶۶ تلاش برای نفوذ را دفع کردند.

جنگنده‌های متجاوز در سال گذشته میلادی ۷۱۰۰ بار یمن را بمباران و موشکباران کردند که بر اثر آن شماری از شهروندان یمنی شهید یا زخمی شدند ضمن آنکه به زیرساخت‌ها نیز خسارات فراوانی وارد شد. عملیات زمینی نیرو‌های یمنی به آزادسازی مناطق گسترده‌ای در سال ۲۰۲۱ میلادی منجر شد و ۱۲ هزار کیلومتر مربع در استان‌های مأرب و الجوف و البیضا و الحدیده و شبوه آزاد شدند.

یگان مهندسی نیرو‌های یمنی ۵۰۱۰ عملیات انجام دادند و به عناصر و جنگ افزار‌ها و پادگان‌های نیرو‌های متجاوز یورش بردند. یگان توپخانه‌ای نیرو‌های یمنی نیز ۲۱۹۲۵ عملیات انجام دادند و به استحکامات و تجمعات دشمن و جنگ افزارهایش شلیک کردند.

یگان تک تیراندازان رزمندگان یمنی در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۳۱۹۱ مورد عملیات انجام دادند. نیرو‌های پدافند هوایی نیز با یاری خدا ۱۰۲۵ عملیات انجام دادند و جنگنده‌ها و هواپیما‌های دشمن را مجبور به فرار کردند.

۲۲ فروند هواپیمای سعودی (شش فروند سی اچ-۴ و ۱۲ فروند اسکان ایگل و یک فروند ام کیو-۹ و دو فروند هواپیما آرکیو-۲۰ و یک فروند از نوع (کاریال) سرنگون شده اند. دو فروند هواپیما از نوع وینگ لونگ -۲ متعلق به امارات و ۶۴ فروند هواپیمای کوچک نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی سرنگون شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟