یک هفته آتش‌بس در سودان اعلام شد

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 136986

فرماندهان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع موافقت کرده‌اند که باید آتش‌بس جدید به مدت یک هفته‌ برقرار شود.

منابع اعلام کرده‌اند که عبدالفتاح البرهان؛ فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی؛ فرمانده نیروهای واکنش سریع این کشور بر سر آتش‌بس جدید در سودان به مدت هفت روز به توافق رسیدند. این آتش‌بس از امروز چهارشنبه، ۱۳ ثور، آغاز شده است.

در همین حال، وزارت خارجه سودان جنوبی با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که رییس جمهور این کشور با طرفین درگیر در سودان گفتگوی تلفونی داشته و طی آن دوطرف بر سر آتش‌بس جدید به توافق رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده: رییس جمهور سودان جنوبی در این تماس‌های تلفونی بر اهمیت آتش‌بس و تعیین نمایندگانی از طرفین برای مشارکت در مذاکرات صلح که در مکان مورد توافق برگزار خواهد شد، تأکید کرد.

وزارت خارجه سودان جنوبی تأکید کرده که طبق توافق انجام شده میان دوطرف درگیر در سودان، این آتش بس از روز چهارشنبه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

از بامداد ۱۵ اپریل سال جاری در خارطوم پایتخت سودان و شهرهای مختلف این کشور، بین ارتش و نیروهای واکنش سریع درگیری‌های مسلحانه رخ داده و تاکنون ادامه دارد.
در این مدت بسیاری از کشورها از جمله چین، کانادا، بریتانیا، امریکا، اتریش، بلغارستان، مجارستان، افغانستان، رومانیا، هند و ادواردو دی‌وگا سرگرم تخلیه شهروندان‌شان از سودان هستند.

در ادامه جنگ و بحران‌ داخلی در سودان، منابع گزارش دادند که چندین مقام پیشین دولت سودان که مظنون به جنایات جنگی بودند، در جریان آتش‌بس سه روزه دو گروه نظامی رقیب، زندان خارطوم را ترک کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟