یک موشک شلیک شده از سوی نظامیان ارتش 13 غیر نظامی را در فاریاب کشت

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28769

یک عضو شورای ولایتی ولایت فاریاب می گوید بر اثر اصابت یک موشک شلیک شده از سوی ارتش ملی بر منزل مسکونی در مربوطات ولسوالی دولت آباد این ولایت 13 غیرنظامی که شامل 10 طفل و دو زن می شود، کشته و 4 تن دیگر زخمی شده است.

عبدالاحد ایلبیک عضو شورای ولایتی فاریاب، از اصابت یک موشک بر یک منزل مسکونی در ولسوالی دولت آباد این ولایت خبر می‌دهد.

ایلبیک، گفت شام دیروز، اصابت موشک بر یک منزل مسکونی در مربوطات ولسوالی دولت آباد این ولایت، منجر به کشته شدن ۱۳ فرد ملکی و زخمی شدن ۴ تن شده است.

آقای ایلبیک، ادعا کرد که موشک از سوی نیروهای ارتش ملی به هدف حمله بر پاسگاه طالبان، فیر شده و اشتباهأ بر منزل مسکونی اصابت کرده است.

معاون شورای ولایتی فاریاب گفت “در ولسوالی دولت آباد، ۹ قریه به دست مخالفین سقوط کرده بود، نیروهای ارتش ملی در ولسوالی دولت آباد نیز موقت مستقر شده بود، از طرف شب طالبان وارد قریه می‌شدند. شام دیروز به گمان این که طالبان داخل شده اند، ارتش، یک موشک هاوان پرتاب کرد”.

دلاور شاه دلاور،قومندان امنیه فاریاب ضمن تاییدی این رویداد، می گوید هنوز مشخص نیست که این موشک از جانب نیروهای افغان یا از جانب جنگجویان طالب پرتاب شده است.

دلاور، افزود “درجریان ساخت یک پوسته گروه طالبان، بر نیروهای ما و نیروهای ارتش ملی هاوان، فیر کرده بودند، دشمن تحرکات خود را آغاز کرد و جنگ میان قطعات دولتی و طالبان آغاز شد، دراین جریان کدام ماین اصابت کرده، در یک خانه و تعدادی از هموطنان ما کشته و زخمی شده اند”.

تاهنوز گروه طالبان در باره این رویداد، ابراز نظر نکرده اند.

مسؤولان صحت عامۀ ولایت فاریاب گفته اند که ۱۳ جسد شامل ده طفل و دو زن به کلنیک ولسوالی دولت آّباد انتقال داده شد که همۀ اجساد سوخته اند.

مقامات محلی در ولایت فاریاب، به دلیل شدت جنگ میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولسوالی دولت آّباد، مسیر شاهراه جوزجان – فاریاب را به روی ترافیک مسدود کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟