یک روز ابری شگفت انگیز در سیاره سرخ + عکس

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 114271

به نقل از انگجت؛ مریخ نورد Curiosity ناسا توانسته چیزی را به ثبت برساند که اگرچه در زمین مورد عجیب و قابل توجهی نیست، اما برای مریخ یک پدیده جالب است و می‌تواند به شناخت بهتر انسان‌ها از این سیاره کمک کند و این پدیده چیزی جز آسمان‌ ابری نیست که از اواخر ژانویه مریخ نورد Curiosity شروع به ثبت آن‌ها کرد.

ابرهای تشکیل شده از دی اکسید کربن در مریخ

سازمان فضایی ناسا تصاویری از ابر‌های درخشان را به اشتراک گذاشته که می‌توانند در سیاره‌ای که دارای جو نسبتاً نازکی است تشکیل شوند. هنوز درباره مواد تشکیل دهنده این ابر‌ها و جوی که آن‌ها را ساخته چیزی تأیید و جزئیات اعلام نشده، اما این ابر‌ها می‌توانند به صورت طبیعی ابر‌های یخی خشک تشکیل شده از دی اکسید کربن باشند و می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره آسمان مریخ نشان دهد. تیم تحقیقاتی ناسا اعلام کرد که این ابر‌ها برای مریخ بالاتر از حد معمول است و بسیار بالاتر از ۳۷ مایلی ارتفاع ابر‌های یخی این سیاره شناور است. این احتمال وجود ابر‌های یخی خشک را که از دی اکسید کربن منجمد تشکیل شده اند افزایش می‌دهد.

ممکن است این ابر‌ها با جذابیت مگا سیلاب‌های باستانی یا علائم احتمالی زندگی مطابقت نداشته باشد، اما مریخ نورد کنجکاو همچنان به ارائه تحقیقات جدید درباره مریخ، چه در بالا و چه در زیر سطح سیاره سرخ ادامه می‌دهد.

ناسا خاطرنشان کرد که این تصاویر با دوربین‌های سیاه سفید Curiosity گرفته شده، اما دوربین رنگی بهترین تصاویر را ثبت کرده است. این پدیده ممکن است دراماتیک‌ترین رویداد حال حاضر مریخ نباشد. با این حال، این به عنوان یک یادآوری دیگر است که این سیاره مجموعه‌ای ثابت از تصاویر نیست. مریخ یک دنیای پویا با آب و هوای همیشه در حال تغییر است، حتی اگر به اندازه گذشته‌های پر جنب و جوش نباشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟