یونیسف: کرونا، مرگ و میر اطفال را تشدید خواهد کرد

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 85802

یکی از پیامدهای کرونا، تشدید مرگ و میراطفال در کشورهای جهان خواهد بود. ملل متحد هشدار داده که در شش ماه آینده تنها در جنوب آسیا، روزانه ۲۴۰۰ مورد تازه به میزان مرگ و میر کودکان افزوده خواهد شد.

سازمان حامی کودکان ملل متحد «یونیسف» امروز چهارشنبه، بر مبنای گزارشهای دانشگاه جانز هاپکینز  بر محور پاندمی کرونا، یک ارزیابی جدیدی را منتشر کرده است. براساس منابع این سازمان، بیماری همه گیر کرونا سیستم صحی شماری از کشورهای جهان و خدمات معمول این کشورها در بخش صحی را به شدت تضعیف و اخلال کرده است. یونیسف با ابراز نگرانی تأکید کرده است که این وضعیت سبب خواهد شد تا روزانه ۲۴۰۰ کودک دیگر، در پی بیماریهای قابل علاج تلف شوند. 

جان گوگ رئیس بخش جنوب آسیای این سازمان امروز ضمن نشر اعلامیه یونیسف در کتماندو پایتخت نیپال گفته است: « با ابراز نگرانی باید بگوییم که رقم مرگ کودکان قبل از رسیدن آنان به پنج سالگی که در سالهای اخیر کاهش یافته بود، احتمالاً در سال روان برای نخستین بار پس از چندین سال افزایش خواهد یافت.»

براساس گزارش این سازمان، احتمال دارد که در بدترین وضعیت، در شش ماه آینده تا ۳۰۰ هزار کودک در هندوستان، ۹۵ هزار کودک در پاکستان، ۲۸ هزار طفل در بنگله دیش  و ۴۰۰۰ کودک در نیپال جان خود را از دست بدهند. علاوه براین زنان حامله نیز با تهدیدات جدی مرتبط به این پاندمی مواجه اند. 

افزون براین، منابع دانشگاه جانز هاپکینز نیز ضمن ارزیابی هایی که در”TheLancet”، مجله علمی همین دانشگاه منشتر شده است، تأکید کرده اند که در بدترین صورت، مرگ و میر ۶۴۰۰ کودک دیگر در روز که هنوز به پنج سالگی نرسیده اند، بعید نمی باشد.

به نقل از پایگاه انترنتی شبکه «دویچه وله»؛ براساس گزارش «یونیسف»، تا سال ۲۰۱۸، رقم مرگ کودکان زیر پنج سال در سرتاسر جهان سالانه به ۵،۳ میلیون تن می رسید.  

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟