گوگل فلسطین را سانسور می‌کند

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 113237

نقشه فلسطین در گوگل ارث تصاویری غیر واضح دارد، اقدامی که هم جهت با سانسور اخیر مشکلات این منطقه رقم خورده است.

نقشه‌های ماهواره‌ای گوگل (گوگل ارث) دقت و وضوح بالایی دارند تا آنجا که حتما شما هم از آن برای قدم زدن در محله رویایی خود استفاده کرده‌اید. به طور مثال شما می‌توانید ساعت‌ها در خیابان‌های بورلی‌هیلز گشت و گذار و ویترین بوتیک‌های فوق لوکس آن را تماشا کنید. دقت این نقشه‌ها آنقدر بالاست که مثلا بوگاتی زردرنگ بیژن در مقابل فروشگاهش قابل مشاهده است.

اما در کمال تعجب و البته نه، در راستای سناریوی سانسور خبری و حمایت بی قید و شرط از رژیم اشغالگر، نقشه‌های مربوط به فلسطین و اراضی اشغالی همه به صورت محو و بی کیفیت ارائه می‌شود.

الجزیره عربی گزارش کرد که برخی شرکت‌های ماهواره‌ای که تصاویر را برای فروش عرضه می‌کنند مانند مکسار و پلنت لپز همچنان کیفیت‌های بالایی دارند؛ نیک ووترز کارشناس اوپن سورس با تایید این واقعیت افزود، با توجه وقایع مهم اخیر، این بی کیفیتی تصاویر، عمدی است.

این در حالیست که تصاویر مربوط به پیونگ یانگ در کوریای شمالی بسیار واضح اند؛ در سال ۲۰۱۷ گروه‌های حقوق بشری با کمک پلنت لپز نیز به مساله کشتار روهینگا در میانمار ورود کردند و ویرانی‌های ارتش را با توجه به نقشه‌های قبل و بعد از جنایات این منطقه را به اثبات رساندند.

اخیرا و به درخواست نتانیاهو، یوتیوب، فیسبوک تیک‌تاک و … اقدام به محدود و حذف کردن ویدیئوهای جنایات صهیونیست‌ها کرده‌اند و با اعتراض فعالان آزادی بیان روبرو شده‌اند.

منبع: همشهری انلاین

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟