گورهای جمعی کانادا؛ وعده کلیسای کاتولیک برای انتشار سوابق ۱۳ مدرسه

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 117026

با ادامه بحران کشف گور‌های دسته جمعی در کانادا، سرانجام یکی از مهمترین خواسته‌های مردم بومی این کشور که افشای سوابق این مدارس بود، محقق شد.

بابی کامرون، رئیس انجمن ملت‌های بومی مستقل کانادا (FSIN)  اعلام کرد که به زودی سوابق حداقل ۱۳ مدرسه شبانه روزی از سوی کلیسای کاتولیک منتشر خواهد شد.

کامرون در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «این خبر خوبی برای مردم است و باعث می‌شود که کلیساهای دیگر در سراسر کانادا همین کار را انجام دهند و سوابق بازماندگان و فوت شدگان را منتشر کنند.»

او در ادامه افزود: «آن‌ها حرف‌های ما را می‌شنوند. میزان فشاری که به آن‌ها وارد کرده‌ایم، موثر است. ما صدای بازماندگان خود خواهیم بود.»

 این انجمن از پاپ فرانسیس خواست تا به عنوان نمایندگی از کاتولیک‌ها عذرخواهی کند و همچنین از دیگر کلیسا‌ها کاتولیک خواست تا سوابق مدارس شبانه روزی را منتشر کنند.

پس از کشف گور جمعی متعلق به کودکان بومی در کانادا جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشور، خواهان پذیرفتن مسئولیت آن از سوی کلیسای کاتولیک شد و گفت: «من به‌عنوان یک کاتولیک، از موضعی که کلیسای کاتولیک در حال حاضر و طی چند سال گذشته گرفته است، بسیار ناامید شده‌ام.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟