گوترش: سلاح هسته ای را برای همیشه کنار بگذارید!

  • انتشار: ۷ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 132565

دبیرکل سازمان ملل در اظهارنظری به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مخالفت با آزمایش‌های هسته‌ای از جامعه جهانی خواست تا به صورت دائم تسلیحات هسته‌ای را کنار بگذارد.

به نقل از خبرگزاری “نوویه ایزوستیا”، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی در حساب توئیتر خود به مناسبت روز جهانی مخالفت با آزمایش‌های هسته‌ای نوشت: “جهان ما مدتی طولانی است که گروگان تسلیحات هسته‌ای قرار گرفته است. این دستگاه‌های مرگ نه پیروزی را تضمین می‌کنند و نه امنیت را، آنها هدفشان تنها ویرانی به بار آوردن است. بیایید اطمینان حاصل کنیم که آزمایش‌های هسته‌ای برای همیشه متوقف شده و تسلیحات هسته‌ای را یک بار برای همیشه به بایگانی‌های تاریخ بفرستیم.”

این در حالی است که پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه هند، کره شمالی و پاکستان و همچنین رژیم صهیونیستی به عنوان دارندگان تسلیحات هسته‌ای در جهان تلقی می‌شوند.

الکساندر تروفیموف، نماینده هیات روسیه در کنفرانس بازبینی ان.پی.تی که اخیرا برگزار شد، گفت که مسکو احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جریان عملیات خود در اوکراین را در نظر ندارد.

همزمان لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس هم که بخت اول رقابت بر سر رهبری حزب محافظه‌کار و رسیدن به پست نخست وزیری انگلیس در نظر گرفته می‌شود، در موضع‌گیری اخیر خود گفت، استفاده از تسلیحات هسته‌ای در صورت لزوم یک وظیفه مهم رئیس دولت انگلیس بوده و آمادگی خود را برای اینکه به چنین کاری دست بزند تایید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟