گمگشته ای که پیامبر هم بدنبال آن بود…

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2دیدگاه
  • شناسه مطلب: 135656

اصلی ترین دغدغه انبیای الهی، پیش از مسأله توحید، موضوع عدالت بود.

پیامبر رحمت نیز عدالت اجتماعی را به عنوان زیربنای تبلیغ توحید، شعار اصلی نبوت خود قرار داده بود که اگر غیر از این بود، برای برده ای که کمرش زیر بار ستم اشراف و غارتگران و ثروتمندان خم شده بود، خدای احد و واحد و ندیدنی، چه جذابیتی می‌توانست داشته باشد که بت های آراسته شده قریش نداشتند؟؟

دین اگر نتواند دنیای مردم را آباد بسازد، آخرت کسی را هم نمی‌تواند آباد کند و عدالت، اصلی ترین ستون آباد کردن دنیاست و دقیقا به همین دلیل هم، انبیای الهی، برای تبلیغ توحید، اول از آباد کردن زندگی مردم و رهاندن آنها از مشکلات و گرفتاری های دنیا آغاز می‌کردند.

گمگشته امروز بشر هم همچون همیشه تاریخ، همان عدالتی است که علی علیه‌السلام کشته شده آنست و مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف می آید تا آن را برای همه بشریت محقق سازد.

من گمان میکنم که اگر کسی منتظر ظهور مهدیست، باید برای تحقق عدالت مبارزه کند.
و مادامیکه که عدالت، فراموش شده ذهن انسان ها باشد، نه دنیای مردم آباد میشود و نه آخرت شان.

هرجایی از دنیا که برخوردار از رفاه و آسایش است، سایه عدالت در آنجا دیده می‌شود و هرجایی که درگیر فروپاشی است، عدالت از آن کوچیده و مردمان آن سامان از فقدان عدالت به تنگ آمده اند.

به ظن من، اگر کسی می‌خواهد در خط پیامبر رحمت للعالمین حرکت کند، قبل از هر چیزی (حتی پیش از توحید)، باید شعار عدالت خواهی سر دهد.

اضطرابی که امروز بشریت را در برگرفته، زاییده بی عدالتی است، نه بی حجابی و بی نمازی که اگر عدالت برقرار شود، آن دیگران هم برقرار خواهد شد.

عید مبعث مبارک

سید احمد موسوی مبلغ

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟