گلبدین از دیدگاه حکمتیار

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۴۰۱
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 134743
حکمتیار

پایگاه خبری «شهادت»، ارگان نشراتی حزب اسلامی افغانستان است که در آن سخنان گلبدین حکمتیار رهبر این حزب و مواضع حزب اسلامی بازتاب می‌یابد. اگر با سبک و سیاق نوشتن حکمتیار آشنایی داشته باشید، بیشتر مطالب این سایت توسط حکمتیار به زبان فارسی و پشتو اما با اسامی مستعار منتشر می‌شود. هرگاه حکمتیار خواسته باشد موضوعی را بیان کند که برای او و حزب اسلامی خطر و ریسک دارد، با اسم مستعار می‌نویسد. همچنین او هنگامی که می‌خواهد خود را بزرگ نشان دهد و درباره خود مبالغه کند، بازهم مطلب را با نام مستعار منتشر می‌کند.

پایگاه خبری شهادت چهاردهم قوس، در ارتباط با سوءقصد به جان حکمتیار، مطلبی را به زبان فارسی منتشر کرده اما فراموش کرده است که برای نویسنده یا «لیکوال» آن اسم مستعار بنویسد. لذا این مطلب به اسم خود حکمتیار منتشر شده است که در حقیقت حکمتیار برای خودش نوشته است. بخشی از این مطلب را باهم می‌خوانیم اما با این توضیح که به خاطر امانت‌داری در نقل قول، هیچ‌گونه ویرایشی روی آن اعمال نشده است:

«من که این بنده مومن را مثل خود مسلمان عادی فکر نمیکنم ، بلکه او را یکی از بندگان برگزیده خداوند متعال میدانم که درین عصر بر مردم عنایت فرموده ، زیرا نیم قرن مبارزه و جهاد که مانند نماز لحظه ای آنرا ترک نکرد ، نویسنده بیش از صد و چهل جلد کتاب و هزاران مقاله و پیام ، افتتاح و ادامه دهنده عملی دو جهاد در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب و مدیریت آن ، خلاصه بدون مبالغه گفته میتوانیم که در تغییر و تحولاتی که در سطح کشور ، منطقه و حتی جهان درین نیم قرن رخ داده دست این مرد مومن بشکلی دخیل و تاًثیر گدار بوده و تا امروز است.»

https://dailyshahadat.com/articles/6336

سخنی برای حکمتیار ندارم جز تقدیم ضرب‌المثل زیر:
کاسه چینی که صدا می‌کند
خود صفت خویش ادا می‌کند

محمد مرادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟