گفتگو با قاسم نوری کارآفرین جوان و بنیانگذار برندهای به‌سود و متانکست

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۴۰۱
  • سرویس: اقتصادتیتر 2دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 135698

قاسم نوری جوان مهاجر افغانستانی و مالک دو برند به‌سود و متانکست بعنوان یکی از برترین کارآفرینان مهاجر شناخته شده است.
این جوان مهاجر در مدت سه سال توانسته دو شرکت در دو حوزه متفاوت تاسیس کرده و بیش از پنجاه نفر را بصورت مستقیم مشغول به کار کند.
قاسم نوری متولد ۱۳۷۴ در مزارشریف است که پس از آغاز ناامنی بهمراه خانواده افغانستان را ترک کرده و به شهر مشهد ایران مهاجرت کرده است.

حضور پررنگ در فضای استارتاپی ایران

او معتقد است که در میان مهاجرین افغانستانی در ایران نخبه‌ها و استعدادهای زیادی هستند که اگر حمایت شوند، موفقیت‌های چشمگیری کسب می‌کنند. او می‌گوید: در فضای استارتاپی ایران حضور مهاجرین دیده نمی‌شود، برای همین بخشی از تلاش گروهی ما مبتنی بر حضور پررنگ و موثر در فضای اقتصادی کلان و استارتاپی ایران است. در چند سال اخیر تلاش کرده‌ایم یک جریان اقتصادی دانش بنیان و استارتاپی را بوجود بیاوریم تا زمینه‌ای باشد برای حضور کسانیکه بدنبال رشد هستند.
قاسم نوری درین باره می‌گوید: تلاش ما اینست که بتوانیم زمینه‌ای برای نخبگان ایجاد کنیم تا بتوانند از تخصصشان کسب درآمد کنند، بسیاری از جوانان مهاجر با وجود تخصص بیکار هستند یا در شغلی که هیچ ارتباطی به تخصصشان ندارد کار می‌کنند.
وی افزود: ما در ابتدای یک مسیر طولانی هستیم و امیدواریم بتوانیم در کنار هم و به کمک هم به اهدافمان برسیم.
نوری با بیان اینکه بدون کار تیمی منسجم، موفقیت امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: موفقیت امری خصوصی و شخصی نیست، اگر هم باشد موفقیت شخصی چندان دلچسب نیست. ما در به‌سود و متانکست بصورت گروهی رشد می‌کنیم و همگی برای رسیدن به یک هدف واحد تلاش می‌کنیم.
مدیر شرکت متانکست یادآور شد: تیم ما در دوسه سال اخیر به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته و آمارها نشان می‌دهد که در زمینه فروش عمده بیش از ۱۶۰۰ درصد رشد داشته‌ایم که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

هدف ما تغییر فرهنگ عمده فروشی است

نوری در ادامه بیان کرد: ما از سالها پیش در زمینه پخش عمده پوشاک فعالیت داشتیم و با دیدن مشکلات بنکداران در بازار، رفته رفته به فکر ایجاد یک بنکداری افتادیم، ما با برطرف کردن مشکلات عمده فروشان، سعی کردیم شکل جدیدی از کار در این حوزه را استارت بزنیم.
مدیر جوان شرکت به‌سود خاطرنشان کرد: اغلب عمده فروشان و بنکداران با مشکلات عدم یکپارچگی در سیستم های مدیریت مواجه هستند، ازینرو ما بدنبال حل این مشکلات رفتیم و پس از آزمودن چندین روش و آزمون و خطاهای بسیار، بالاخره نسخه‌ای از اولین سامانه یکپارچه و آنلاین متانکست را تولید کردیم.
قاسم نوری بیان کرد: بسیاری از عمده فروشان علاقه‌ای به تغییر روشهای خود ندارند، آنها چون سالها به شیوه سنتی در بازار کار کرده‌اند از جریانات نوظهور و تکنولوژیک استقبال نمی‌کنند.
وی افزود: سامانه یکپارچه و آنلاین متانکست دارای تمامی نیازمندیها برای مدیریت یک کسب و کار است، این نسخه در نوع خود اولین نمونه سامانه یکپارچه می‌باشد و هیچ نوع مدل مشابه داخلی یا خارجی ندارد.
نوری با بیان اینکه تولید این سامانه بطور کامل توسط نیروهای متخصص داخلی انجام شده، گفت: یک تیم برنامه نویسی حرفه‌ای بمدت دوسال روی این سامانه کار کردند و هزاران خط کد نوشتند تا به نسخه‌ی مورد نظر رسیدند.
قاسم نوری تصریح کرد: در گذشته کسبه برای مدیریت بخش‌های مختلف کسب و کار خود ناچار بودند از نرم افزارها و سیستم های مختلفی استفاده کنند، اما حالا با وجود متانکست دیگر نیازی به هیچ نرم افزار یا سیستم دیگری نیست، تمامی نیازمندیهای یک مدیر در سامانه متانکست موجود است، این سامانه شامل حسابداری، انبارداری، بازرگانی، فروش، بازاریابی، مدیریت مشتریان(CRM)، منابع انسانی و … می‌باشد که همگی بهم متصل بوده و اطلاعات براحتی قابل دسترسی می‌باشد.
وی گفت: سامانه یکپارچه متانکست با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا به رشد و توسعه هر کسب و کاری سرعت می‌بخشد و مدیریت را آسان و دلچسب می‌کند.
قاسم نوری با اشاره به مزایای استفاده از سامانه یکپارچه و آنلاین متانکست گفت: در دنیای امروز تنها کسانی میتوانند موفق عمل کنند که بر اساس مقتضیات زمان و مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین اقدام کنند.


مدیر شرکت متانکست افزود: هدف ما ایجاد تغییر در فرهنگ عمده فروشی و بنکداری است، تا از وضعیت و شرایط سنتی و قدیمی به بسترهای آنلاین، یکپارچه و پیشرفته عبور کنیم.
وی تاکید کرد: جریان تجارت آنلاین دیر یا زود جریان اصلی تجارت می‌شود، ازینرو بازاریان می‌بایست روشهای کار در چنین فضایی را یاد داشته باشند.
قاسم نوری در پایان عنوان کرد: استفاده از سامانه یکپارچه و آنلاین علاوه بر مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی، در صرفه جویی زمان نیز موثر می‌باشد و از صرف هزینه های اضافی کسب و کارها جلوگیری می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟