گفتگوی نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با وزیر خارجه امارات

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130982

وزیر خارجه امارات دوشنبه در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در افغانستان بر اهمیت تداوم تلاش‌ها برای بازگرداندن ثبات در افغانستان با همکاری شرکای منطقه‌ای و جامعه بین المللی و دستیابی به آنچه در خدمت منافع مردم افغانستان و بهبود شرایط زندگی آنها باشد، تاکید کرد.

به نقل از الشرق الاوسط، احمد الصایق، وزیر امور خارجه امارات ضمن استقبال از تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و هیئت همراه وی در تالار عمومی وزارت امور خارجه در ابوظبی، بر اهمیت تضمین ارائه آموزش برای دختران به عنوان بخشی از تلاش‌های امدادی جامعه جهانی در بهبود شرایط در افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه امارات در این دیدار تلاش‌های کشورش برای کمک به بهبود وضعیت بشردوستانه در افغانستان به ویژه ابتکارات در زمینه‌های بهداشتی و غذایی را با تام وست مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری امارات موسوم به “وام” دو طرف در مورد وضعیت افغانستان و تلاش‌های بین المللی برای حل بحران انسانی و راه‌های همکاری امارات و آمریکا در زمینه بازگشت صلح و استقرار در آن کشور گفتگو کردند.

نماینده آمریکا نیز که در چارچوب سفر به منطقه به امارات سفر کرده است، از تلاش‌های امارات برای حمایت از مردم افغانستان قدردانی کرد و بر تقویت تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای دستیابی مردم افغانستان به آینده‌ای بهتر و بهتر شدن اوضاع تاکید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟