گفتگوی رایزن سفارت جاپان با سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 12806

رایزن سفارت جاپان در افغانستان امروز(یکشنبه) با سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور دیدار و روی مسایل مختلف بحث و گفتگو کردند.

در اعلامیه مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری آمده است که؛ رایزن سفارت جاپان با استاد سرور دانش معاون ریاست جمهوری دیدار و گفتگو نمود. وی در این دیدار گفت: جاپان یکی از کمک کنندگان به پروژه های انکشافی افغانستان است و تلاش جدی در بازسازیی زیرساخت های افغانستان دارد. وی تاکید کرد که جاپان بر حمایت و تمویل از پروژه هایی علاقمند است که مورد توافق همه افغان ها باشد.

در این دیدار سرور دانش نیز با ابراز سپاس از کمک های دوامدار کشور جاپان در بازسازی افغانستان گفت: اجرای پروژه های انکشافی مؤثر، یکی از راه های تقویت صلح و وحدت ملی در افغانستان است. وی تأکید کرد که: پروژه های انکشافی رابطه مستقیمی با تحکیم صلح، ثبات و همبستگی اجتماعی در افغانستان دارند.

معاون ریاست جمهوری افزود: تطبیق پروژه های انکشافی در سراسر افغانستان با رعایت اصل عدالت و توازن، برای رشد اقتصادی و ثبات سیاسی و اجتماعی کشور کاملا ضروری و مهم است.

رایزن سفارت جاپان در افغانستان نیز افزود: کشور جاپان شماری از پروژه های مهم برای بازسازی افغانستان را کمک می کند که از جمله می توان به تمویل پروژه خط آهن تورغندی اشاره کرد. وی علاوه نمود که جاپان به تمویل پروژه های متعهد است که قابلیت اجرا داشته باشد و بتوان با اجرای آن به بازسازی و تحکیم ثبات و صلح در افغانستان کمک نمود.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که پروژه انتقال لین برق ترکمنستان به افغانستان، بحث های زیادی را به همراه داشته است که یک طرف آن حکومت به انتقال لین برق از طریق سالنگ به کابل اصرار دارد و جانب دیگرمعترضانی هستند که دولت را به بی توجهی به مناطق مرکزی متهم می کند و خواستار انتقال این لین برق از مسیر بامیان هستند؛ و در این بین کشور جاپان یکی از تمویل کنندگان این پروژه می باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟