گزارشی تازه از آزمایشات جدید هسته‌ای کوریای شمالی

  • انتشار: ۱۶ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 118180

به نقل از رویترز، براساس بخشی از گزارش محرمانه سازمان ملل متحد که به تازگی منتشر شده، کوریای شمالی علی رغم مشکلات اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا در کشور در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ به توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود در تمام زمینه‌ها ادامه داده است.

در گزارش هیئت نظارت بر تحریم‌ها به شورای امنیت سازمان ملل آمده است: پیونگ یانگ به دنبال مواد و فناوری‌های هسته‌ای و موشکی در خارج از کشور است. علی رغم برخی مشکلات اقتصادی در این کشور، کوریای شمالی به حفظ و توسعه برنامه‌های موشکی خود در زمینه هسته‌ای و بالستیک ادامه می‌دهد.

نماینده کوریای شمالی در سازمان ملل فعلاً به گزارش بازرس بررسی تحریم‌های شورای امنیت در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشورش واکنشی نشان نداده است.

پیش تر کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در یک سخنرانی اعلام کرده بود: کوریای شمالی با مشکلاتی جدی در جهت تامین مواد غذایی مواجه است و اگر سال جاری میلادی وضعیت برداشت محصول مناسب نباشد این وضعیت تشدید می‌شود.

ناظران سازمان ملل در گزارشی می‌گویند: وضعیت انسانی در کوریای شمالی مطلوب نیست. با توجه به اینکه تجارت به دلیل محدودیت‌های کرونایی با مشکلاتی مواجه شده است، کوریای شمالی هم به تبع آن از اوضاع اقتصادی مطلوبی در داخل کشور برخوردار نیست.

کوریای شمالی از سال ۲۰۰۶ به دلیل برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته است. شورای امنیت نیز هر سال به دلیل پیشرفت در برنامه‌های هسته‌ای این کشور، تحریم‌ها را تشدید می‌کند. ممنوعیت واردات نفت و فرآورده‌های نفتی، ممنوعیت صادرات زغال سنگ و برخی دیگر از کالا‌ها از جمله برخی تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه این کشور هستند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟