گزارشات تایید نشده از توافق اشرف غنی و عبدالله

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 86005

برخی رسانه ها از جزئیات توافق‌ اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو رقیب انتخاباتی ریاست جمهوری بر سر دولت فراگیر  خبر دادند.

رسانه ها اعلام کردند که عبدالله عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را با پنج معاون بر عهده خواهد گرفت که دو معاون از سوی  تیم انتخابات  ثبات و همگرایی خواهند بود و معاونان دیگر این شورا  با مشورت اشرف غنی معرفی می ‌شوند.

در این توافقنامه، عبدالله عبدالله رهبری روند صلح،  نشست های شورای عالی مصالحه ملی و صلاحیت تعیین مقام‌ها و کارمندان اجرایی و اداری این شورا و مقام‌های وزارت دولت در امور صلح را بر عهده خواهد داشت.

همچنین، شورای عالی مصالحه، صلاحیت امور مربوط به روند صلح را تثبیت، تصویب و رهبری خواهد کرد و هماهنگی با ادارات مربوطه دولت شامل ایجاد اجماع ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در امور صلح، جلب کمک‌ها و پشتبانی بین‌المللی برای پیشبرد بهتر امور صلح و بازسازی پس از آن با طالبان خواهد بود.

طبق این گزارش، برای عبدالله عبدالله در تمامی مراسم مرتبط به صلح تدابیر امنیتی، تشریفات و جایگاه شخص دوم کشور درنظر گرفته می ‌‪‌شود.

همچنین گفته شده است که حدود ۱۱ وزارتخانه نیز بر اساس توافقنامه به عبدالله عبدالله واگذار خواهد شد.

اعطای رتبه مارشالی به جنرال «عبدالرشید دوستم» رهبر  جنبش ملی و اسلامی افغانستان نیز بر اساس فرمان اشرف غنی  و عضویت وی در شورای عالی دولت و شورای امنیت ملی یکی دیگر از بندهای این توافق خواهد بود.

اشرف غنی  و عبدالله عبدالله تاکنون درباره صحت و یا عدم صحت این توافقنامه اعلام موضع نکرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟