گروهی از داکتران ترکمنستانی به افغانستان سفر می‌کند

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 138044

گروهی از متخصصان وزارت صحت ترکمنستان در چارچوب یک ماموریت بشردوستانه به منظور ارائه کمک‌های صحی و مشورتی به مردم افغانستان به این کشور سفر می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های ترکمنستانی به دستور «سردار بردی‌محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان گروهی از داکتران ترکمن در چارچوب یک ماموریت بشردوستانه به منظور ارائه کمک‌های صحی و مشورتی به مردم افغانستان، به کشور ما سفر می‌کنند.

بر اساس این فرمان وزارت امور خارجه، وزارت صحت‌عامه، درمان و صنعت صحی به همراه وزارتخانه و ادارات ذیربط ترکمنستان موظف شده‌اند تا طبق روال تعیین‌شده، گروهی از داکتران را به منظور ارائه خدمات درمانی و مشاوره‌ای در زایشگاه شهر «تورغندی» ولایت «هرات» افغانستان اعزام کنند.

بنابر دستور دیگر رئیس جمهور این کشور به طرف افغانستانی همچنین دارو و تجهیزات صحی، کالا و محصولات غذایی به عنوان کمک بشردوستانه ارائه می‌شود.

پیش از این، سرکنسولگری ترکمنستان در ولایت هرات افغانستان در چارچوب یک اقدام بشردوستانه ساختمان این زایشگاه را به صورت کامل بازسازی و تعمیر کرد.

زایشگاه شهر تورغندی ولایت هرات در سال ۲۰۱۶ میلادی در چارچوب یک اقدام بشردوستانه توسط ترکمنستان احداث و در اختیار طرف افغانستانی قرار داده شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟