گراهام: طالبان سازمان تروریستی اعلام شود

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 120750

سناتور لیندسی گراهام با انتقاد از رویکرد دولت بایدن در قبال طالبان، تاکید کرد که اگر کاخ سفید این تروریست‌ها را بپذیرد موجب می‌شود تا آمریکایی‌ها در سراسر جهان با خطر مواجه شوند و یک فاجعه به راه بیفتد.

لیندسی گراهام، از سناتورهای جمهوری‌خواه سرشناس آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: شما اکنون باید درباره طالبان تصمیمی بگیرید. آیا شما آنها را به عنوان دولت مشروع افغانستان به رسمیت می‌شناسید؟ اگر چنین است، شما فاجعه‌ای در سراسر جهان به راه می‌اندازید. آنها تروریست هستند. قصد دارم قانونی ارائه دهم که طالبان را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی در نظر بگیرد.

این سناتور آمریکایی در ادامه گفت: اگر من باشم چه می‌کنم؟ من منابع مالی آنها را می‌گرفتم. من منتظر ظهور جنگ داخلی هستم و اطمینان دارم اینطور خواهد شد. و اینکه من به مردم طرف دیگر کمک می‌کردم. من زندگی طالبان را دشوار می‌ساختم. مثل یک شاهین مراقب آنها می‌شدم، بهترین کاری که می‌توانستم. اگر من نشانه‌ای از افزایش القاعده می‌دیدم، اقدام می‌کردم، اما طالبان را هم منزوی می‌کردم. فکر می‌کنم دولت بایدن طالبان را در آغوش می‌گیرد و می‌پذیرد و با این کار آمریکایی‌های سراسر جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟