کیم جونگ اون «رئیس جمهور» شد!

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 106927

“کی سی ان ای” خبرگزاری مرکزی کره شمالی در گزارشی که به بازدید «کیم جونگ اون» از کوه کومسوسان اشاره داشت از کیم به عنوان «رییس جمهوری» نام برد.

این رسانه هممچنین چند روز پیش نیز در انعکاس گزارش ارسال پیام رهبر کوبا به کیم از رهبر این کشور به عنوان «رییس جمهور» کره شمالی یاد کرده بود.

پیش از این و در ششمین روز کنگره حزب کارگران کره شمالی که ۲۲ جدی سال جاری در پیونگ یانگ برگزار شد «کیم جونگ اون» به عنوان دبیرکل این حزب معرفی شد.

عنوان «رئیس جمهور» برای توصیف رهبران کشورهایی که از طریق انتخابات برگزیده می شوند ،استفاده می شود اما در کره شمالی این عنوان برای «کیم ایل سونگ»، بنیانگذار فقید جمهوری دموکراتیک کره شمالی و پدربزرگ رهبر فعلی محفوظ است.

کارشناسان به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفته اند استفاده از عنوان “رئیس جمهور” برای کیم ممکن است در راستای تلاش های کره شمالی برای معرفی خود به عنوان “یک کشور عادی” در برابر جامعه بین المللی باشد.

“هونگ مین” محقق ارشد موسسه دولتی کره برای وحدت ملی می گوید: به نظر می رسد که کره شمالی عنوان «رییس جمهور» را برای کیم جایگزین عنوان «رهبر» کرده است .

وی افزود: تغییر عنوان ممکن است به منظور برجسته کردن جایگاه کیم به عنوان رئیس دولت در جهان در تمایز واضح از عنوان “دبیرکل” که بیشتر به نقش او به عنوان رهبر حزب حاکم اطلاق شده بود باشد.

منبع: ایرنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟