کوریای شمالی محموله ارسالی واکسن آسترازنکا را نپذیرفت

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 116358

بر اساس گزارش برخی رسانه ها در کوریای جنوبی، مقامات کوریای شمالی محموله ای از واکسن آسترازنکا که قرار بود به این کشور فرستاده شود را نپذیرفته و علاقه ای به تزریق واکسن چینی نیز ندارد.

بر اساس برنامه کوواکس، نزدیک به دو میلیون دُز واکسن کرونا از نوع آسترازنکا به کوریای شمالی اختصاص یافته بود، واکسنی که در خارج از بریتانیا توسط موسسه سرم هند تولید می شود. در حالی کوریای شمالی از دریافت محموله واکسن کرونا خودداری می کند که این کشور تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا را گزارش نکرده و مدعی است از ورود کرونا به خاک خود ممانعت کرده است.

این در حالی است که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، اخیراً ده ها نفر از مقامات این کشور را به خاطر بحران در مبارزه با کرونا و قحطی رو به افزایش در این کشور از کار برکنار کرده است. برخی از این عزل شدگان از مقامات ارشد و اعضای کمیته پنج نفره اصلی حزب کارگران این کشور هستند که خود کیم نیز یکی از اعضای آن به شمار می آید.

به گزارش سازمان استراتژی امنیت ملی کوریای جنوبی، ظاهراً مقامات کوریای شمالی واکسن های آسترازنکا را به خاطر ترس از عوارض جانبی آن رد کرده و به دلیل کارآمدی نه چندان کافی واکسن های چینی نیز قصد استفاده از واکسن حامی بزرگ و همسایه اش را نیز ندارد. ظاهراً کوریای شمالی قصد استفاده از واکسن های ساخت روسیه را دارد و امیدوار است که این واکسن ها به صورت رایگان در اختیار این کشور قرار گیرد. با این وجود هنوز هیچ گونه مذاکره و پیشرفتی با طرف روسی در این زمینه صورت نگرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟