کوریای شمالی بی سر و صدا هفتاد و ششمین سالروز تاسیس حزب حاکم را جشن گرفت

  • انتشار: ۱۸ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 122180

کوریای شمالی امروز (یکشنبه) بدون برگزاری هیچ گونه مانور نظامی یا دیگر نمایش قدرت تحریک آمیزی، هفتاد و ششمین سالروز تاسیس حزب حاکم کارگران را جشن گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رسانه‌های دولتی کوریای شمالی در مقاله‌های مختلفی که منتشر کردند بر تعلق خاطر و ارادت حزب حاکم و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به این کشور تاکید کردند اما تا صبح امروز هیچ گونه جشن بزرگ یا نشست‌های حزبی گزارش نشده است.

روزنامه رودونگ سینمون که اصلی‌ترین روزنامه حزب حاکم کوریای شمالی محسوب می‌شود، ضمن حمایت از کیم جونگ اون بر تلاش‌های وی در کمک به مردم برای نجات از چالش‌های اقتصادی از جمله سیل‌های اخیر و بسته شدن مرز به خاطر پاندمی کرونا تاکید کرد.

به گفته منابع نظامی، هیچ نشانه‌ای از آماده شدن کوریای شمالی برای یک مانور نظامی شناسایی نشده است.

احتمالا از آنجایی که سالروز امسال جزو مضرب‌های پنج نیست (مثلا ۷۰، ۷۵، ۸۰، یا ۸۵) و از آنجایی که کوریای شمالی ماه گذشته مانور کوچکی را به مناسبت سالروز تاسیس این کشور جشن گرفت، از برگزاری یک مانور نظامی به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز تاسیس حزب حاکم امتناع کرده است.

کوریای شمالی همیشه سالروزهایی را که جزو مضرب‌های پنج هستند با رویدادهایی بزرگ همچون اقدامات تحریک‌آمیز نظامی از جمله پرتاب موشک، مانور نیروها و نمایش تسلیحات استراتژیک جدید و دیگر سخت‌افزارهای نظامی جشن می‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟