کوریای شمالی اطلاعات هسته‌ای کوریای جنوبی را سرقت کرد

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 115338

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد ماه گذشته یک گروه هکری از کوریای شمالی که سابقه هک زیادی بر علیه کوریای جنوبی را دارد، توانسته است به موسسه تحقیقات هسته‌ای دولتی کوریای جنوبی نفوذ کند. نماینده Ha Tae-keung از حزب قدرت مردم که اصلی‌ترین حزب مخالف دولت کوریای جنوبی است، ادعا کرده که ۱۳ مورد دسترسی غیرمجاز به شبکه رایانه‌ای داخلی مؤسسه تحقیقاتی هسته‌ای KAERI  در کوریای جنوبی در تاریخ ۱۴ می رخ داده است.

این نماینده همچنین اعلام کرد که اگر اطلاعات فناوری هسته‌ای کوریای جنوبی به کوریای شمالی درز پیدا کرده باشد، این اتفاق می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین تقض‌های امنیتی صورت گرفته بر علیه دولت کوریای جنوبی باشد. این حمله سایبری که حدود یک ماه پیش رخ داده است به کمک گروه هکری پیشرفته کیمسوکی انجام شده و محققان این حمله را بزرگ‌ترین حمله سایبری انجام شده بر علیه دولت کوریای جنوبی توصیف کرده‌اند. ابعاد این حمله سایبری نیز مشابه حمله هکرها به وزارت دفاع کوریای جنوبی اعلام شده است.

سرقت اطلاعات مربوط به ویروس کرونا از کوریای جنوبی

ظاهرا حمله سایبری به کوریای جنوبی صرفا به سرقت اطلاعات هسته‌ای از این کشور ختم نشده است و این گروه هکرها بدافزارهایی را روی برخی از اسناد مجازی مربوط به ویروس کرونا در کوریای جنوبی و در سال ۲۰۲۰ نصب کرده‌اند که نشان می‌دهد در این کشور ویروس کرونا چه وضعیتی دارد و دولت کره نیز چه اقداماتی برای مقابله با این ویروس انجام داده است.

از دیگر اتهامات وارد شده به تیم کیمسوکی حملات فیشینگ انجام شده در سال ۲۰۱۹ بر علیه پولیس کوریای جنوبی اعلام شده است و دولت کره جنوبی در حال پیگیری برای کشف منبع حملات سایبری به این کشور است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟