کوریای جنوبی و ژاپن، مقصدهای جدید برای آوارگان افغانستان

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 119428

روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد ایالات متحده در حال بررسی استفاده از پایگاه هایش در کوریای جنوبی و ژاپن و همچنین پایگاه هایی در آلمان، کوزوو، بحرین و ایتالیا به عنوان مراکزی برای اسکان مهاجران است.

این گزارش با بیان اینکه وزارت خارجه ژاپن تا کنون به این برنامه آمریکا واکنشی نشان نداده است، افزود که پاسخ دولت کوریای جنوبی با این پیشنهاد ایالات متحده مثبت بوده است.

با این حال رویترز هم در خبری به نقل از دو منبع آگاه به این موضوع اعلام کرد: ایالات متحده هنوز در مورد ایده استفاده از بزرگترین پایگاه های نظامی خارج از کشور خود در کوریای جنوبی و ژاپن برای اسکان موقت مهاجران افغانستانی تصمیم نگرفته است.

یکی از این منابع که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، گفت: به نظر می رسد مقامات آمریکایی سایت های بهتری پیدا کرده و تصمیم گرفته اند هر دو کشور ژاپن و کوریای جنوبی را به دلیل مشکلات تدارکات و وضعیت جغرافیایی از لیست حذف کنند.  

این منابع گفتند که کوریای جنوبی همچنین با ایالات متحده همکاری می کند تا حدود ۴۰۰ مهاجر افغانستانی را که با سربازان کوریای جنوبی و امدادگران این کشور همکاری کرده بودند، تخلیه کرده و به سئول بیاورد.

به نوشته ایرنا، اکثر این افراد پرسنل پزشکی، مهندسان، مترجمان و دیگرانی هستند که بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ به نیروهای کوریای جنوبی مستقر در افغانستان کمک کرده بودند یا در ماموریت بازسازی کوریای جنوبی بین سال های ۲۰۱۰ تا ۱۴ با آموزش پزشکی و حرفه ای همکاری کرده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟