کوریای جنوبی و آلمان پیمان اطلاعاتی برای تقویت همکاری دفاعی امضا می‌کنند

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 139594

یون سوک یول، رییس جمهور کوریای جنوبی می‌گوید که این کشور و آلمان به زودی توافقنامه‌ای را با هدف حفاظت از اسرار نظامی برای تقویت همکاری‌های دفاعی امضا خواهد کرد.

بربنیاد گزارش رویترز، او این اظهارات را روز یک‌شنبه، ۲۱ می، در دیدار با اولاف شولز، نخست‌وزیر آلمان در سئول پایتخت کوریای جنوبی مطرح کرده است.

یون افزوده است که این توافق‌نامه به «عملکرد موزون زنجیره تامین صنایع دفاعی» دو کشور در میانه بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی جهانی کمک خواهد کرد.

رییس جمهور کوریای جنوبی اضافه کرده است: «انتظار دارم از حالا، کوریای جنوبی و آلمان همکاری‌های متقابل و آینده‌نگر بین دو کشور را بیشتر گسترش دهند و همبستگی برای صلح و رفاه اروپا و آسیا را تقویت کنند.»

گفتنی است که نخست‌وزیر آلمان که پس از شرکت در نشست گروه هفت در هیروشیما جاپان به کوریای جنوبی سفر کرده، آزمایش‌های موشکی کوریای‌ شمالی را نشانه‌ای از «وضعیت هنوز خطرناک» در شبه‌‌جزیره کوریا خواند.

او پس از بازدید از منطقه غیرنظامی شده که آن شبه‌جزیره را جدا می‌کند، گفت که آزمایش‌های موشکی کوریای شمالی «تهدیدی برای صلح و امنیت در این منطقه است.»

شولز تاکید کرده است که دوران تاریخ آلمان به عنوان یک کشور تقسیم شده به سر رسید، اما جدایی در شبه جزیره کوریا همچنان ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟