کوریای جنوبی: سفر به افغانستان جرم است

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 116101

کوریای جنوبی به شهروندانش در افغانستان توصیه کرده که تا پایان ماه جاری میلادی از این کشور خارج شوند. دولت کوریا همچنین با وضع قانونی، سفر به افغانستان را جرم دانسته و برای آن زندان و جریمه تعریف کرده‌است.

خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی به نقل از منابعی در وزارت خارجه این کشور گزارش داده که در حال حاضر سفر از کوریا به افغانستان ممنوع شده و نقض این قانون از سوی شهروندان حکم یک‌سال زندان یا پرداخت جریمه نقدی میلیون وون که معادل ۸۸۳۷ دالر می‌شود را در پی دارد.

این خبرگزاری افزوده‌است که هنوز تعدادی از شهروندان این کشور با وجود هشدارهای دولت سئول در افغانستان به سر می‌برند. به گفته این خبرگزاری در صورت نادیده‌گرفتن قانون از سوی شهروندان کوریایی مبنی بر ترک افغانستان این افراد با پیگرد کیفری روبه‌رو خواهند شد.

این منابع در وزارت خارجه کوریای جنوبی همچنین گفته‌اند: «با وجود درخواست‌های دولت سئول، هنوز تعدادی اندک از شهروندان کوریای جنوبی به دلایل شخصی در افغانستان هستند و ما قصد داریم تا اقدامات لازم را برای کمک هرچه سریع‌تر به آن‌ها برای خروج از این کشور انجام دهیم.»

به گفته این مقام کوریایی، توصیه شده که پیش از وخیم‌تر شدن اوضاع در افغانستان در پی خروج نیروهای امریکایی و مسدود شدن راه‌های خروج، شهروندان کوریا به کشور بازگردند.

او افزوده‌است که هیاتی از دولت کوریای جنوبی اخیرا به کابل رفته تا با آن دسته از شهروندان کوریا که در افغانستان باقی مانده‌اند دیدار کرده و به آن‌ها تاکید کند تا هرچه سریع‌تر از این کشور خارج شوند.

این در حالی ‌است که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان در حال تکمیل‌شدن است.

پیش از این، سفارت‌خانه‌های برخی کشورهای دیگر در افغانستان نیز از شهروندان‌شان خواسته بودند تا افغانستان را ترک کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟