کمیسیون انتخابات: در انتخابات ۹۸ تقلب به حداقل رسید

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 106191

رئیس کمیسیون انتخابات در واکنش به گزارش اخیر بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) گفت: در انتخابات ۱۳۹۸ تقلب انتخاباتی به حداقل کاهش یافته بود.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات امروز (شنبه ۱۸ دلو) در یک نشست خبری اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی بیومتریک و اتخاذ تدابیر ضد تقلب، استفاده از فهرست رای دهندگان به‌شکل کاغذی و الکترونیک و به‌کارگیری فرم نتایج الکترونیک و سیستم پیگیری مواد حساس انتخاباتی باعث شده بود تا تقلبات انتخاباتی در انتخابات سال ۱۳۹۸ به حداقل برسد.

رئیس کمیسیون انتخابات افزود: «در نتیجه از مجموع ارقام ارائه شده یک ‌میلیون و ۸۲۳ هزار و ۹۴۸ رای واقعی تثبیت شد که این گونه تصفیه‌کاری در انتحابات‌های افغانستان بی سابقه بوده است.»

رئیس کمیسیون انتخابات همچنین با اشاره به گزارش اخیر «سیگار» مبنی بر ضعف رهبری و موجودیت کارمندان بدون صلاحیت در کمیسیون انتخابات گفت که این کمیسیون در سطوح مختلف مرکز و ولایات اصلاحات سازمانی را به میان آورده و توانسته است تا کادرهای تحصیل یافته و با تجربه را جذب کند.

گفتنی است که اداره بازرسی ویژه آمریکا (سیگار) چند روز پیش در گزارشی گفته بود که کمیسیون انتخابات افغانستان همواره از ضعف رهبری، کارمندان بدون صلاحیت، حداقل پاسخگویی در برابر تقلب و کوتاهی‌ها و ساختار نامناسب برای تصمیم‌گیری رنج برده و همچنان می‌برد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟