کمیساریای انتخابات عراق: بیش از ۸۰۰ صندوق بازشماری می‌شود

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123148

یک منبع آگاه از برگزاری نشستی برای هماهنگی تحصن‌ معترضان به نتایج انتخابات در مقابل منطقه «الخضراء» خبر داد.

به نقل از سایت شفق نیوز، این منبع همچنین اعلام کرد، نشست مهمی برای بررسی روند تشدید اعتراضات پس از پایان مهلت ۷۲ ساعته و هماهنگی‌ها برای برگزاری تظاهرات در مقابل منطقه الخضراء در اعتراض به نتایج انتخابات زودهنگام برگزار می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، معترضان قصد دارند وارد منطقه الخضراء بشوند و در مقابل مقر کمیساریای عالی انتخابات تحصن کنند.

از زمانی که کمیساریای عالی انتخابات عراق نتایج انتخابات پارلمانی که در دهم اکتبر برگزار شد را اعلام کرد، گروه‌های شیعی مخالفت خود را با نتایج این انتخابات اعلام کردند و تحریک مردم برای آمدن به خیابان‌ها و برگزاری تظاهرات در مناطق و شهرهای عراق آغاز شد.

همچنین کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق تاکید کرد که ۴۶ شکایت که شامل بیش از ۸۰۰ صندوق رای می شود از روز چهارشنبه بازشماری دستی خواهد شد.

«عماد جمیل»، عضو تیم رسانه ای کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در برنامه ای تلویزیونی گفت: کمیساریا روز گذشته هزار و ۲۷۷ شکایت را بررسی کرد که از آن تعداد ۴۶ شکایت که شامل بیش از ۸۰۰ صندوق رای می شود، پذیرفته شد.

وی در ادامه افزود: بازشماری دستی آرا در ولایتهای های بصره، بغداد، المثنی، ذی قار، نینوا، صلاح الدین و اربیل انجام می شود.

جمیل همچنین تصریح کرد: بازشماری آرا از روز چهارشنبه و در بغداد با حضور ناظران داخلی و خارجی و به صورت علنی انجام می شود.

به گزارش میدل ایست نیوز، این عضو تیم رسانه ای کمیساریای عالی مستقل انتخابات اظهار داشت که اکثریت شکایت ها مربوط به ولایتهای بغداد، نینوا و صلاح الدین بوده است.

وی همچنین اشاره کرد که اکثریت شکایت ها به دلیل آنکه خواهان بازشماری آرا در یک حوزه انتخابیه بودند و هیچ شواهد و مدرکی ارائه نکرده بودند رد شدند را که قانون بر مشخص بودن صندوق رای در شکایت تاکید دارد.

سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق پیشتر تاکید کرده بود که در بیانیه ای پایانی که متعاقبا صادر خواهد شد، شمار کل شکایت های پذیرفته و رد شده، اعلام خواهد شد.

انتخابات پارلمانی عراق دهم اکتبر در سراسر عراق برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟