کمیته حقیقت یاب پارلمان عراق برای بررسی حمله ترکیه به دهوک تشکیل خواهد شد

  • انتشار: ۲ اسد ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131917

پارلمان عراق در نشست روز شنبه خود به اتفاق آرا تصمیم گرفت کمیته حقیقت یاب مشترک در مورد حمله ترکیه به دهوک تشکیل دهد.

به نقل از سومریه نیوز، مهدی آمرلی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: وزرای دفاع و امور خارجه، رئیس ستاد ارتش و فرمانده عملیات مشترک بر انجام دو گام در خصوص این حمله تأکید کردند؛ گام اول شامل ارائه شکایات بین المللی و گام دوم نیز اخراج نیروهای ترکیه از عراق است و در صورت پافشاری ترکیه برای ماندن واکنش دیگری وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای از کمیسیون امنیت، دفاع و روابط خارجی پارلمان با حضور رئیس ستاد کل ارتش، وزارت دفاع و عملیات مشترک برای بررسی جزئیات میدانی حمله دهوک تشکیل شد تا مشخص شود آیا منبع این حمله از سمت ترکیه بوده یا خیر.

روز شنبه پارلمان عراق جلسه فوق العاده‌ای را به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان و با حضور فؤاد حسین وزیر امور خارجه، جمعه عناد، وزیر دفاع، عبدالامیر یارالله، رئیس ستاد ارتش و عبدالامیر الشمری،معاون فرمانده عملیات مشترک عراق برگزار کرد.

همچنین وزارت امور خارجه از احضار کاردار عراق در آنکارا به بغداد خبر داد.

چهارشنبه گذشته قریه‌ی “برخ” در ناحیه “درکار” از توابع ولسوالی “زاخو” در ولایت دهوک اقلیم کردستان عراق آماج حملات توپخانه‌ای شدید قرار گرفت که به کشته شدن هشت فرد ملکی و زخمی شدن ۲۳ شهروند دیگر که همه آنها از گردشگران بودند، انجامید.

این حمله که عراق می‌گوید از سوی ترکیه بوده، واکنش‌های شدید داخلی و خارجی را به دنبال داشت و گروه‌های مقاومت عراق خواهان اخراج نیروهای ترکیه از خاک این کشور هستند.

همچنین قرار است روز سه شنبه شورای امنیت نشستی را درباره این حمله برگزار کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟