کلیپ صوتی وعده گاندی به مردم کشمیر برای اولین بار منتشر شد

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 85736

کلیپ صوتی سخنان «مهاتما گاندی» در خصوص منطقه مورد مناقشه کشمیر و حقوق مردم این منطقه پس از ۷۳ سال در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش تسنیم به نقل از جیو تی وی، «فیاض الحسن چوهان» وزیر اطلاع رسانی ایالت پنجاب کشور پاکستان با انتشار یک کلیپ صوتی از «مهاتما گاندی» بینانگذار کشور هند گفت: این کلیپ برای اولین بار پس از ۷۳ سال منتشر شده است.

در این کلیپ گاندی به صراحت می گوید: هند و پاکستان نباید برای کشمیر تصمیم بگیرند بلکه این مردم کشمیر هستند که آزادانه تصمیم می گیرند که به کدام کشور ملحق شوند.

بینانگذار هند تاکید کرده است: هیچ کشوری حق ندارد از طریق اعمال زور و فشار کشمیر را به خود ملحق کند، این تنها مردم کشمیر هستند که حق رای دارند.

فیاض الحسن چوهان ضمن انتقاد از عملکرد دولت کنونی هند گفت: آنها حتی حاضر نیستند به سخنان و وعده های بینانگذاران کشورشان عمل کنند.

گفتنی است پیش از این نیز در اخبار به صورت مکتوب سخنان گاندی در خصوص کشمیر منتشر شده بود ولی صدای وی موجود نبود.

این در حالی است که از «جواهر لعل نهرو»  اولین نخست وزیر هند نیز سخنانی با همین مضمون وجود دارد که کلیپ صوتی آن نیز منتشر شده است.

دولت کنونی هند با لغو خود مختاری کشمیر تصمیم دارد رسما این منطقه اشغالی را بخشی از خاک خود کند ولی به دلیل مقاومت مردمی مجبور به اعمال حکومت نظامی سنگین در این منطقه شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟