کلیسای کاتولیک فرانسه به نقش خود در کودک آزاری اعتراف کرد

  • انتشار: ۱۵ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123623

پس از گذشت یک ماه از انتشار گزارش‎ مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک فرانسه، این نهاد در نهایت مسئولیت خود را در قبال این پرونده‎ها به رسمیت شناخت.

اسقف‌های فرانسوی مسئولیت کلیسای کاتولیک این کشور در قبال دهه‌ها سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسا‌های فرانسه را به رسمیت شناختند.
 
به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، اسقف‌های فرانسوی اعلام کردند که کلیسای کاتولیک مسئولیت نهادی خود را در مورد هزاران پرونده کودک آزاری مستند شده در گزارشی شوکه آور، پذیرفتند.
 
«اریک دو مولین بوفور»، رئیس کنفرانس اسقف‌های فرانسه (CEF) یک ماه پس از انتشار گزارش تشریحی درباره آزار جنسی ۲۱۶ هزار کودک خردسال در ۷ دهه گذشته، گفت  «کنفرانس اسقف‌ها در نشست سالانه خود ضمن پذیرفتن مسئولیت نهادی خود، تشخیص داد که کلیسا اجازه سیستمی شدن سوءاستفاده جنسی از کودکان را داده است.»
 
در ۵ اکتبر سال جاری ، یک کمیسیون مستقل که سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسا‌های کاتولیک فرانسه در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۰ را بررسی می‌کرد، این موضوع را «پدیده‌ای بزرگ» خواند که برای دهه‌ها «مخفی» شده بود.
 
گزارش تقریبا ۲ هزار و ۵۰۰ صفحه‌ای مذکور نشان می‌دهد که بیشتر قربانیان پسران نوجوان بوده‎اند.
 
رئیس کنفرانس اسقف‌های فرانسه در آن زمان «شرم و وحشت» خود را از این یافته‌ها ابراز کرد و «پاپ فرانسیس» نیز گفت که «غم و اندوه بزرگی» را احساس می‌کند.

اگرچه نشست سالانه اسقف‌های فرانسه به طور کامل به پاسخگویی به گزارش مذکور اختصاص نداشت، اما ۱۲۰ اسقف از سراسر فرانسه، موضوع مبارزه با خشونت و تجاوز جنسی علیه خردسالان در کلیسا را مورد بررسی قرار دادند.
 
قربانیان سوءرفتار اعلام کردند که فراتر از افراد مهاجم، خود کلیسا به عنوان یک نهاد مقصر بوده است.
 
براساس گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون مستقل تحقیق درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک در ماه اکتبر سال جاری، سوءاستفاده‌های جنسی به وقع پیوسته از سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۰ نظام‌مند بوده است.
 
رقم تقریبی قربانیان این سوءاستفاده با احتساب سوءاستفاده دیگر اعضای کلیسا از کودکان به ۳۳۰ هزار نفر می‌رسد.

منبع: میزان

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟