کشف جسد چهارمین سیاه‌پوست حلق‌آویز شده از آغاز اعتراضات در آمریکا

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 88222

به نقل از پایگاه انترنتی گلوبال نیوز، جسد چهارمین سیاه‌پوست آمریکایی از زمان آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در حالی که حلق آویز شده بود در یک پارکینگ کشف شد.

جسد این نوجوان شانزده ساله سیاه‌پوست در حالی کشف شده است که پیشتر جسد سه سیاه پوست دیگر در حالی که حلق آویز شده بودند در میان موج اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در آمریکا پیدا شده است.

کلانتر منطقه هریس شب گذشته با اعلام این خبر، قتل این نوجوان را رد کرد و آن را خودکشی دانست. او گفت: قربانی در پارکینگ مدرسه ابتدایی «ارهاردت» در منطقه اسپرینگ تگزاس در حالی کشف شد که حلق آویز شده بود.

وی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: نشانه‌های اولیه بر اساس فیلم‌های امنیتی و شاهدان، حاکی از آن است که او خودش را حلق آویز و خودکشی کرده است. هنوز انگیزه قربانی و درگیر شدن او در بازی‌های خطرناک مشخص نیست و تا دریافت گزارش کالبد شکافی نمی‌توان علت اصلی مرگ را اعلام کرد.

بر این اساس، در اواخر ماه مه یک سیاهپوست ۳۸ ساله به نام مالکوم هارش در کالیفرنیا از یک درخت حلق آویز شده بود. در ۷۲ کیلومتری محل کشته شدن هارش، جسد یک جوان سیاه‌پوست دیگر به نام رابرت فولر ۲۴ ساله روز ۱۰ ژوئن در پالمدال در حالی که او نیز از درخت حلق آویز شده بود، کشف شد. یک روز قبل از کشف جسد فولر نیز دومینیک الکساندر، جوان ۲۷ ساله سیاه‌پوست به همان شکل از درختی در پارک فورت تیرون منهتن حلق آویز شده بود. پزشکی قانونی نیویورک مرگ وی را خودکشی اعلام کردند.

این در حالی است که به نظر می‌رسد تشابه شیوه قتل شهروندان سیاه‌پوست آمریکایی که همانند دوران برده داری است، حاکی از آغاز یک سری قتل‌های زنجیره‌ای سیاهپوستان در آمریکاست.

در همین حال، خانواده‌های هارش و فولر با نظر مقامات در مورد خودکشی مخالفت دارند و خواستار ادامه تحقیقات در این زمینه شده اند.

منبع؛ yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟