کشف بیش از ۱۱ هزار سند و دوسیه «محرمانه» دولتی از خانه ترامپ

  • انتشار: ۱۲ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 132697

بر اساس اسناد فاش شده توسط دادگاه، اف.بی.آی در جریان جستجو و تفتیش هشتم اوت از عمارت مارالاگوی ترامپ در فلوریدا بیش از ۱۱ هزار سند و تصویر به همراه ۴۸ دوسیه خالی با برچسب “محرمانه” کشف کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اسناد که توسط قاضی منطقه‌ای آمریکا “ایلین کانون” در پالم بیچ غربی افشا شده یک روز پس از آن صورت گرفته که وی درخواست‌های وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و دو تن از دادستان‌های ضد اطلاعات وزارت دادگستری را درباره اینکه باید یک فرد بی واسطه برای انجام یک بررسی و بازبینی در اسناد کشف شده از مارالاگو منصوب شود، شنید.

قاضی کانون از صدور حکمی سریع در این باره امتناع کرد اما گفت که با افشای دو سند به درخواست وزارت دادگستری آمریکا موافق است.

در این میان، ویلیام بار دادستان کل سابق دولت ترامپ مفید بودن چنین انتصابی را زیر سوال برد و گفت: فکر می‌کنم در چنین مرحله‌ای چنین کاری هدر دادن وقت است. هیچ دلیل مشروعی وجود ندارد برای اینکه ترامپ این اسناد را که محرمانه بوده‌اند، به عمارت خود برده باشد.

یکی از اسنادی که روز جمعه منتشر شد، جزئیات بیشتری در مورد ۳۳ جعبه و سایر مواردی که اف.بی.آی در املاک ترامپ پیدا کرد در اختیار مقام‌ها قرار می‌دهد و به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی در حال انجام در مورد این است که آیا رئیس جمهوری سابق به طور غیرقانونی اطلاعات دفاع ملی را حفظ و تلاش کرده تا در روند رسیدگی دادگاهی خدشه وارد کند.

اف.بی.آی همچنین در این تفتیش یکسری هدایای نامشخص و لباس را نیز کشف کرد. از بیش از ۱۱ هزار دوسیه دولتی و تصویر، ۱۸ مورد برچسب “فوق سری”، ۵۴ مورد برچسب “سری” و ۳۱ مورد برچسب “محرمانه” داشتند. “فوق سری” بالاترین سطح محرمانه بودن است. همچنین ۹۰ دوسیه خالی نیز در این تفتیش کشف شد که ۴۸ تای آن برچسب “محرمانه” داشتند.

هنوز مشخص نیست که چرا این پوشه‌ها خالی هستند مدرکی از آنها برداشته شده یا اینکه آیا برخی از مدارک گم شده‌اند؟

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟